Jabłko przeciw gruszce. Apple chce zakazać aplikacji Prepear używania owocu w logo
  • 0
  • 1
11.08.2020

Jabłko przeciw gruszce. Apple chce zakazać aplikacji Prepear używania owocu w logo

Prepear to aplikacja z przepisami kulinarnymi. Jej logo to zielona gruszka. Apple domaga się, by firma zmieniła znak, ponieważ uważa, że jest zbyt bliski znakowi, którym sam się posługuje.

Apple twierdzi, że logo aplikacji Prepear „osłabiłoby charakter odróżniający” jego własnego logo. Utrudniłoby konsumentom rozróżnienie między towarami i usługami Prepear a produktami i usługami Apple, co miałoby stanowić naruszenie Lanham Act, czyli amerykańskiej ustawy z 1946 r.

Apple zgłosił sprzeciw po tym, jak firma Super Healthy Kids będąca właścicielem aplikacji złożyła wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego. Amerykański gigant argumentuje, że:

„Znak zgłaszającego składa się z minimalistycznego wzoru owocowego z prostokątnym liściem, który z łatwością przywodzi na myśl słynne logo Apple i stwarza podobne wrażenie handlowe”.

Tłumaczy też, że jego znak jest tak znany i natychmiast rozpoznawalny, że podobieństwa w znaku zgłaszającego przyćmią wszelkie różnice. Sprawią, że zwykły konsument będzie sądził, że wnioskodawca jest powiązany z Apple lub jest przez niego wspierany.

Współzałożyciel Prepeara, Russell Monson wystosował petycję („Ocal gruszkę od Apple!”), pod którą zebrał ponad 14 tys. podpisów (stan na 9 sierpnia). Tłumaczy w niej, że firma jest mała, zatrudnia pięciu pracowników i nie stać jej na przedłużającą się batalię prawną z firmą wielkości Apple. Podkreśla też, że jest to „przerażające doświadczenie”.

W postępowaniu sądowym Apple stwierdza, że ponieważ oferuje „identyczne i/lub wysoce powiązane towary i usługi” oraz „usługi związane z oprogramowaniem komputerowym, a także opieką zdrowotną, odżywianiem, ogólnym samopoczuciem i sieciami społecznościowymi”, aplikacja do planowania posiłków Prepear mogłaby być „w naturalnej strefie ekspansji”.

Innymi słowy, klienci mogą spojrzeć na logo Prepeara i założyć, że aplikacja z przepisami jest produktem Apple. Amerykański gigant podkreśla też, że ma już kilka aplikacji i usług związanych ze zdrowiem i odżywianiem. W związku z powyższym domaga się odrzucenia wniosku o rejestrację znaku towarowego firmy Prepear.

To nie pierwszy raz, kiedy Apple wystąpił do sądu przeciwko innej firmie o podobnie wyglądającym logo. W 2019 r. wysłał list ze sprzeciwem do urzędu patentowego w Norwegii, argumentując, że partia polityczna Fremskrittspartiet ma w logo jabłko, które bardzo przypomina jego własne. Sprzeciwił się również logo ścieżki rowerowej w Niemczech.

Źródło: www.www.theverge.com

  • 1
Prepear

Logo aplikacji Prepear

Arian

1 miesiąc temu

Czy ktoś mógłby w końcu przerwać to szaleństwo i przywołać apple do porządku?
Czy ktoś ma takie możliwości?

smuteczek

1 miesiąc temu

@Arian: Wyłącznie sam apple. Reszta ma mniej pieniędzy

Arian

1 miesiąc temu

@smuteczek:
Mądry sędzia federalny, mądry sędzia w Europie?
Nie ma takich?

Jacek Boćkowski

1 miesiąc temu

@Arian: Słusznie. Kiedyś sami zostali polubownie potraktowani, bo ich znak to kopia znaku wytwórni płytowej The Beatles „Apple”
https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Corps

OwocoBojownik

1 miesiąc temu

A CO Z FRUIT OF THE LOOM JA SIĘ PYTAM? Uwolnijmy owoce z reżimu Apple!

Lac

1 miesiąc temu

Ktoś tam powinien udać się do psychiatry. To jak w tym dowcipie o facecie który miał odpowiadać na pytania z czymś mu się coś kojarzy. Wszystkie odpowiedzi były, że z seksem. Lekarz pyta dlaczego - a pacjent mówi, że jemu tak po prostu wszystko się z seksem kojarzy. A im z wszystko się z jabłkiem.

11 sierpnia 2020