Jabłko jako symbol najlepszych polskich cech. Rusza kampania Fundacji State of Poland
  • 1
  • 1
8.09.2020

Jabłko jako symbol najlepszych polskich cech. Rusza kampania Fundacji State of Poland

5 września wystartował projekt „Jabłonki” Fundacji State of Poland. Rozpoczyna on wieloletnią kampanię wzmacniania wizerunku marki Polska. Kampania będzie wykorzystywać jabłko jako nośnik informacji o tym, co w nas najlepsze: naturalności, przedsiębiorczości i wyjątkowym położeniu na mapie świata.

Jesteśmy największym sadem Europy. Chcemy, by to skojarzenie funkcjonowało w przestrzeni publicznej, podobnie jak skojarzenie Japonii z kwitnącą wiśnią – deklarują pomysłodawcy.

„Jabłonki” to okres od maja, kiedy kwitną jabłonie, aż do września, gdy polskie jabłka są najlepsze. W ciepłe jesienne dni wciąż można zwiedzać Polskę i smakować lokalne specjały jabłkowe. Można nawet przyrządzić je w domu.

Kampania wykorzystuje wzajemnie przenikające się i wzmacniające kanały komunikacji, w tym:

  • spot emitowany w TVP w okresie od 7 września do 7 października, z dodatkowymi wejściami tematycznymi w programach śniadaniowych,
  • współpracę z influencerami o łącznym zasięgu ponad 2 mln odbiorców,
  • komunikację i aktywacje (konkursy, tour food trucka, partnerskie restauracje i sieć retail) w social media (Facebook, Instagram), z planowanym zasięgiem na poziomie 10 mln odbiorców,
  • tour specjalnego food trucka, który z jabłkowym menu odwiedzi wybrane miasta Polski,
  • działania wyselekcjonowanych, popularnych restauracji, które na czas „Jabłonki 2020” przygotują specjalne menu sezonowe,
  • współpracę z siecią sklepów spożywczych, które włączają się w kampanię,
  • kampanię edukacyjną, w ramach której powstaną materiały na temat tego, jak celebrować „Jabłonki” w gronie rodziny i przyjaciół,
  • współpracę z zespołem The Dumplings, który na potrzeby „Jabłonek” przygotował cover utworu „Kocham Cię, kochanie moje” zespołu Maanam.

„Jabłonki” to projekt z wieloletnią perspektywą. Obecnie działania rozpisane są do 2023 r. Akcja zaczyna się od Polski, by najpierw sięgnąć po to, co bliskie, codzienne, rodzinne – jak jabłka. Pora, byśmy dostrzegli, że ten zwykły owoc jest tak naprawdę wyjątkowy i pełen tajemnic – przekonują inicjatorzy kampanii.

Tegoroczna, polska odsłona działań ma pozwolić pozyskać materiały foto i wideo z najpiękniejszych miejsc w naszym kraju, które fundacja wykorzysta w kolejnych latach w międzynarodowej odsłonie kampanii. W pierwszej kolejności będą to kraje Trójmorza, a w kolejnych latach odleglejsze państwa, wybrane według ich znaczenia dla międzynarodowej wymiany gospodarczej Polski.

Z jednej strony działania zagraniczne mają być zachętą do odwiedzania naszego kraju, a z drugiej mają budować odpowiedni klimat dla nawiązywania międzynarodowych relacji gospodarczych.

Kampania wykorzystuje fakt, że Polska jest największym sadem Europy. Klimat ciepłych dni i chłodnych nocy sprawia, że rosnący w Polsce owoc ma szczególne walory smakowe, poszukiwane przez konsumentów na całym świecie. Jabłko okazało się doskonałym nośnikiem tego, co o Polsce warto mówić, co w Polsce jest najpiękniejszego – uważają przedstawiciele fundacji.

Owoce są dziełem naszych sadowników, którzy potrafią uprawiać u nas niemal każdy rodzaj jabłka. Mogą stanowić wzór przedsiębiorczości, ponieważ korzystają z nowoczesnych rozwiązań, a jednocześnie szanują wielopokoleniowe, dobre, sadownicze tradycje – podkreślają twórcy akcji.

Fundacja State of Poland została powołana w 2019 r., by przedstawiać nasz kraj w nowym, inspirującym i oryginalnym kontekście – jako miejsce atrakcyjne, stymulujące, z własnym jasno zdefiniowanym i wyjątkowym charakterem.

  • 1
jabłko

Jabłko jako symbol najlepszych polskich cech

Lac

2 tygodnie temu

Już widzę protesty Apple. Jabłko jest wyłącznie ich i wara nam od jabłek.

8 września 2020

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 1
8.09.2020

Aktywizm marek budzi emocje. Konsumenci podzieleni w sprawie tęczowych logotypów – badanie Wavemakera

Angażowanie się marek w kwestie polityczne i światopoglądowe budzi mieszane uczucia polskich konsumentów – pokazuje badanie firmy Wavemaker. Przeważają zwolennicy aktywizmu, którzy twierdzą, że firmy też muszą brać odpowiedzialność za to, jak wygląda świat. Negatywnie usposobieni (mniejszość, ale istotna) uważają, że firmy powinny skupić się na produktach, a aktywizm postrzegają jako działanie dla zysku.

7 września 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 1
7.09.2020

47. edycja Programu CIM startuje 23 października w Warszawie

Już 23 października w Warszawie startuje 47. edycja Programu Zaawansowanego CIM. To roczne szkolenie dla profesjonalnych marketerów, akredytowane przez brytyjski The Chartered Institute of Marketing. W tym roku na uczestników czeka 6 modułów tematycznych szkolenia. Zajęcia poprowadzą m.in. dr Jacek Pogorzelski, Artur Maciorowski, dr hab. Robert Kozielski, Beata Michalska-Dominiak i Tadeusz Żórawski. A zatem, może to dobry moment na rozwinięcie kompetencji marketingowych.