Internauci zarzucają Pepco, że pogłębia stereotypy
  • 1
  • 1
17.11.2017

Internauci zarzucają Pepco, że pogłębia stereotypy

Marka sieci sklepów wielobranżowych Pepco w świątecznym spocie zapytała kobiety o ich talenty. Bohaterki długo zastanawiają się nad odpowiedzią, ich bliscy wskazują natomiast na umiejętności związane z gotowaniem, dekorowaniem i dbaniem o ognisko domowe. Taki przekaz uraził część internautów.

60-sekundowy spot Pepco „A gdyby Ciebie zapytać, jaki masz talent?” został opublikowany 10 listopada na facebookowym fan page’u marki. Wywołał gorącą dyskusję. Internauci pytają markę m.in. o to, czy wie, że mamy XXI w.

Wiele osób wskazuje, że kobiety mogą pochwalić się wieloma talentami, niekoniecznie związanymi z prowadzeniem gospodarstwa domowego.

W komentarzu pod postem Pepco zachęca kolejne osoby do chwalenia się talentami. Chce bowiem stworzyć pełen obraz mocnych stron kobiet.

Komentarz Pepco:

Drogie Fanki!
Cieszymy się, że nasz film skłania Was do dyskusji. Przedstawione w nim talenty uzupełniacie Wy, pisząc o swoich własnych. Wspólnie tworzymy w ten sposób pełny obraz Waszych mocnych stron, zarówno tych związanych z pracą i pasją, jak i z domem i rodziną.

Pozdrawiamy,
Zespół Pepco

Firma skomentowała też sprawę na łamach serwisu www.kobieta.gazeta.pl:

Internetowy teaser Pepco: „A gdyby Ciebie zapytać, jaki masz talent?” przedstawia talenty kobiet, z których często nie zdajemy sobie sprawy i ich w ten sposób nie definiujemy. Inspiracją do stworzenia kampanii jest obserwacja, że kobiety mają ogromną liczbę talentów.

Jesteśmy, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, niezwykle zaradne i pomysłowe. A mając tak wiele talentów – traktujemy to jako coś oczywistego, „zwykłego”, niewymagającego podkreślenia.

Spot pokazuje, że codzienne dla nas sprawy są naszymi talentami, które wyróżniają się na tle innych naszych zdolności. Powinnyśmy, podobnie jak nasi najbliżsi, którzy najczęściej oceniają nas właśnie przez pryzmat osób, jakimi jesteśmy w domu, doceniać swoje zaangażowania w tym obszarze.

Nasza reklama związana jest też ze zbliżającym się okresem świątecznym, w którym talent organizacji życia domowego staje się talentem kluczowym.

  • 1

Poirytowany

3 tygodnie temu

Masę kobiet ma autentycznie talent w pracach domowych i są z tego dumne. Pytając odwrotnie, dlaczego spot miałby ich nie uwzględniać, tylko szukać innych talentów? Jak zwykle afera dla afery. Teraz każdy wichrzyciel chciałby reklamę tylko o sobie...

aga

3 tygodnie temu

Jako ambitna kobieta nie rozumiem zarzutu kompletnie! Przecież reklama dotyczy rodzin, w których kobiety ewidentnie skupiają się na tychże rodzinach i domu, a talent w powszechnym odbiorze rzadko dotyczy prasowania czy gotowania albo budowania atmosfery w domu. Te panie z racji tego, co robią, raczej nie będą się wykazywały kreatywnością w odpowiedzi, bo na codzień ich kreatywność ogranicza się do komponowania obiadu albo iglaków na posesji. Ich tryb życia tworzy ramy, funkcjonują w schemacie, więc nawet im do głowy nie przyjdzie, że coś, co robią, może wskazywać na talent. Bo talent to coś, czego efekty się ceni. Więc....
Solidna reklama, życiowa, mądrym da do myślenia, w co warto się w życiu angażować. A klientki Pepco bardzo często doceni.

mpr

2 tygodnie temu

Dzisiaj kobiecie strach się przyznać, że np. lubi gotować bo ją zaraz feministki zakrzyczą, że powinna mieć inne zainteresowania. Te (gotowanie, dekorowanie) są nie słuszne według ideologicznej wykładni.

aga

2 tygodnie temu

@mpr: Gotowanie to jest akurat coś, czym dzisiaj w dobrym tonie jest się popisywać. Ludzie mają fisia na punkcie żarcia i to właśnie niechęć do "siedzenia w garach" budzi wręcz dezaprobatę.

17 listopada 2017

Reklama
Reklama