Interbrand ogłasza ranking Best Global Brands 2022
  • 0
  • 1
4.11.2022

Interbrand ogłasza ranking Best Global Brands 2022

Na podium rankingu Interbrand znalazły się Apple, Microsoft oraz Amazon – tak samo, jak w ubiegłym roku. W tym roku jednak to Microsoft znalazł się na drugiej pozycji. Całkowita wartość marek z listy Top 100 osiągnęła 3 088 930 mln dol.

Oznacza to wzrost o 16% w stosunku do 2021 r. (2 667 524 mln dol.). W tym roku widać więc najszybsze jak dotąd tempo wzrostu wartości marek.

Podczas gdy rynki finansowe wykazywały znaczne wahania w ciągu ostatnich kilku lat, wartość najsilniejszych marek na świecie stale rosła. W pierwszej dziesiątce marek widać gwałtowny wzrost i pojawienie się „superligi”.

Top 10 rankingu Interbrand

  1. Apple +18%, 482,2 mld dol.
  2. Microsoft +32%, 278,3 mld dol.
  3. Amazon +10%, 274,8 mld dol.
  4. Google +28%, 251,7 mld dol.
  5. Samsung +17%, 87,7 mld dol.
  6. Toyota +10%, 59,8 mld dol.
  7. Coca-Cola 0%, 57,5 mld dol.
  8. Mercedes-Benz +10%, 56,1 mld dol.
  9. Disney +14%, 50,3 mld dol.
  10. Nike +18%, 50,3 mld dol.

Poza pierwszą dziesiątkę wypadł McDonald’s, wyparty przez Nike.

  • 1
Best Global Brands 2022

Best Global Brands 2022

4 listopada 2022