- 1
- 1
„Mała książka – wielki człowiek” – nowa odsłona kampanii Instytutu Książki
Instytut Książki wystartował z nową odsłoną kampanii promującej czytanie dzieciom. Hasło tegorocznych działań brzmi: „Czytaj chwilę”, a adresatami są opiekunowie – rodzice, dziadkowie, pedagodzy.
To kolejna akcja promocyjna stworzona w ramach projektu „Mała książka – wielki człowiek”, realizowanego przez Instytut Książki od 2017 r. Jego celem jest propagowanie czytania dzieciom od narodzin aż po pierwsze lata edukacji wczesnoszkolnej. W tym roku tematem przewodnim kampanii jest budowanie więzi między dorosłymi a dziećmi.
Konwencja kampanii nawiązuje do amatorskich zdjęć i filmów z rodzinnego archiwum
– Zależało nam bardzo na uzyskaniu efektu autentyczności. Na pokazaniu książki i procesu czytania jako nieodłącznego elementu codzienności, związanego ze zwyczajnym rytmem dnia, wpisanego w życie rodzinne. Chcemy pokazać i przekonać odbiorców naszej kampanii, że wspólne rodzinne czytanie tworzy niezwykle trwałe i silne więzi. Daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa, buduje zaufanie.
Wspólne wieczorne czytanie tworzy przestrzeń do spokojnej, przyjemnej formy kontaktu po całym dniu pracy. Staje się też jednym z najcieplejszych wspomnień z dzieciństwa. W naszym spocie akcentujemy i podkreślamy rolę ojców jako pierwszych przewodników po literackim świecie dzieci. Jak bowiem pokazują badania – dzieci, którym czytają ojcowie, częściej sięgają po książki w życiu dorosłym – komentuje Katarzyna Humeniuk, koordynatorka projektu reprezentująca Instytut Książki.
Za koncept kampanii odpowiada agencja Ancy:
- Wojciech Papuziński – creative directing,
- Piotr Gajewski – art directing,
- Klaudia Wójcik – project management,
- Katarzyna Kantner – copywriting.
Koncepcję i scenariusz spotu przygotowała agencja Ancy, a spot zrealizowała agencja kreatywna Mufu.
Kampania obejmuje:
- spoty telewizyjne i radiowe,
- formaty reklamowe w mediach społecznościowych,
- klasyczne formaty OOH.

