Instytut Książki wraca z kampanią „Mała książka – wielki człowiek” - Marketing przy Kawie
„Mała książka – wielki człowiek” – nowa odsłona kampanii Instytutu Książki
  • 1
  • 1
4.11.2025

„Mała książka – wielki człowiek” – nowa odsłona kampanii Instytutu Książki

Instytut Książki wystartował z nową odsłoną kampanii promującej czytanie dzieciom. Hasło tegorocznych działań brzmi: „Czytaj chwilę”, a adresatami są opiekunowie – rodzice, dziadkowie, pedagodzy.

To kolejna akcja promocyjna stworzona w ramach projektu „Mała książka – wielki człowiek”, realizowanego przez Instytut Książki od 2017 r. Jego celem jest propagowanie czytania dzieciom od narodzin aż po pierwsze lata edukacji wczesnoszkolnej. W tym roku tematem przewodnim kampanii jest budowanie więzi między dorosłymi a dziećmi.

Konwencja kampanii nawiązuje do amatorskich zdjęć i filmów z rodzinnego archiwum

– Zależało nam bardzo na uzyskaniu efektu autentyczności. Na pokazaniu książki i procesu czytania jako nieodłącznego elementu codzienności, związanego ze zwyczajnym rytmem dnia, wpisanego w życie rodzinne. Chcemy pokazać i przekonać odbiorców naszej kampanii, że wspólne rodzinne czytanie tworzy niezwykle trwałe i silne więzi. Daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa, buduje zaufanie.

Wspólne wieczorne czytanie tworzy przestrzeń do spokojnej, przyjemnej formy kontaktu po całym dniu pracy. Staje się też jednym z najcieplejszych wspomnień z dzieciństwa. W naszym spocie akcentujemy i podkreślamy rolę ojców jako pierwszych przewodników po literackim świecie dzieci. Jak bowiem pokazują badania – dzieci, którym czytają ojcowie, częściej sięgają po książki w życiu dorosłym ​– komentuje Katarzyna Humeniuk, koordynatorka projektu reprezentująca Instytut Książki.

Za koncept kampanii odpowiada agencja Ancy:

  • Wojciech Papuziński – creative directing,
  • Piotr Gajewski – art directing,
  • Klaudia Wójcik – project management,
  • Katarzyna Kantner – copywriting.

Koncepcję i scenariusz spotu przygotowała agencja Ancy, a spot zrealizowała agencja kreatywna Mufu.

Kampania obejmuje:

  • spoty telewizyjne i radiowe,
  • formaty reklamowe w mediach społecznościowych,
  • klasyczne formaty OOH.
Instytut Książki powraca z kampanią „Mała książka – wielki człowiek”

Instytut Książki powraca z kampanią „Mała książka – wielki człowiek”

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

4 listopada 2025

  • 0
  • 1
  • 0
4.11.2025

Polkomtel z zarzutami prezesa UOKiK za nieprawidłowości w ofercie na kartę

Naruszanie zbiorowych interesów konsumentów i stosowanie niedozwolonych postanowień umownych – takie są zarzuty wobec spółki Polkomtel. Prezes UOKiK kwestionuje praktyki polegające na nieuprawnionym pobieraniu opłat za utrzymanie numeru w sieci, podwyższaniu cen bez podstawy prawnej i przekazywaniu na starterze niepełnej informacji o warunkach usług. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.