Instagram Trends sierpień 2017. Zwykłe życie (nie)zwykłych ludzi
  • 0
  • 1
6.09.2017

Instagram Trends sierpień 2017. Zwykłe życie (nie)zwykłych ludzi

Przyjęło się, że na Instagramie najważniejsze są wrażenia wizualne. W końcu opiera się on głównie na zdjęciach i krótkich wideo, które powinny przyciągać wzrok. Czy tak jednak faktycznie jest? Próbę odpowiedzi na to pytanie przynosi sierpniowy raport Instagram Trends firmy Sotrender.

Zasada „ładne zdjęcia rządzą” wydaje się jeszcze potwierdzać przy stosunkowo niewielkich i mało popularnych profilach. Tam faktycznie użytkowników Instagrama przyciąga określona estetyka czy dbałość o detale. Przy profilach marek czy osób publicznych z danych wynika jednak, że już tak nie jest.

Czy lipcowy ślubny post Agnieszki Radwańskiej uzyskałby tak dużo lajków, gdyby chodziło o ślub Karoliny i Tomka spod Krakowa? Z pewnością nie. I przyczyny nie należy szukać jedynie w liczbie obserwatorów. Przypomnijmy, że post ten miał ponad 4 razy (czyli kilkanaście tysięcy) więcej polubień niż przeciętny post tenisistki.

Również najlepszy post Roberta Lewandowskiego nie dotyczył osiągnięć sportowych, lecz właśnie życia rodzinnego. Lewandowski był ulubioną postacią polskiego Instagrama w sierpniu.

W kategorii osoby/zaangażowanie wzrost aż o 456 pozycji odnotował na Instagramie youtube’er Marcin Dubiel. Czego dotyczył jego najlepszy post w sierpniu? Uratowanego kota.

Kolejnym instagramowym profilem, który zaczyna zyskiwać na popularności, jest omatkoicorko. Poruszane są na nim tematy związane z relacjami między pokoleniami oraz na linii matka – córka.

Paulina i jej mama Kasia są aktywne głównie na swoim kanale na YouTube. Ich profil stanowi kolejny dowód na to, że niekoniecznie przyciąga nas to, co niedostępne czy kontrowersyjne. Wolimy sytuacje, w których sami moglibyśmy się znaleźć, budzące naszą sympatię, współczucie czy zrozumienie.

Żadne ze wspomnianych wyżej postów nie były postami w jakimkolwiek stopniu artystycznymi. Wręcz przeciwnie – pokazywały zwykłe życie, codzienne zdarzenia, odwoływały się do emocji czy przeżyć.

Pod względem osiąganych zasięgów czołówka ta znacznie wyprzedziła wszelkie bardziej twórcze posty. Dla przykładu: najlepsze posty miesiąca w kategorii podróże czy fotografia nie miały więcej niż 2 tys. lajków i około 200 komentarzy.

Wygląda na to, że bardziej utożsamiamy się z żywym człowiekiem, jego przeżyciami i sukcesami niż choćby najpiękniejszymi widokami czy zdjęciami wymarzonej torebki albo butów. Z tego samego powodu co miesiąc w czołówce pod względem liczby i zaangażowania fanów są profile z memami i innymi humorystycznymi treściami.

Odbiorcy zwyczajnie utożsamiają się z przedstawianymi tam treściami i sytuacjami. Śmieją się, ale przede wszystkim pozostają z poczuciem: „Też tak mam!”.

Także ranking instagramowych profili w kategorii media tradycyjne/zaangażowanie potwierdza tę zasadę. Na prowadzeniu plasują się niezmiennie programy takie jak Projekt Lady, Szkoła, 19+, Top Model Polska czy Warsaw Shore.

  • 1

Profile te są nie tylko jednymi z największych w tej kategorii. Przodują również, jeśli chodzi o zaangażowanie swoich obserwatorów. A są to profile programów, które bazują na historiach prawdziwych osób i prawdziwym życiu – może czasem w wydaniu ponadprzeciętnie ekstremalnym czy kontrowersyjnym.

Raport „Instagram Trends 08.2017” można pobrać po pozostawieniu adresu e-mail na stronie www.sotrender.com.

6 września 2017

5 września 2017

Reklama
Reklama