- 1
- 1
Influencerzy w kampanii marki Canon „Loved by Creators”
Kampania marki Canon pod hasłem „Loved by Creators” to lokalna adaptacja globalnej platformy komunikacyjnej, zrealizowana wspólnie z polskimi twórcami wideo w social media.
Canon jest marką znaną z produkcji wysokiej klasy sprzętu fotograficznego i wideo. Dotychczas kojarzona była ona głównie jako marka premium. Ceniona przez profesjonalistów, ale postrzegana jako trudno dostępna dla początkujących.
„Loved By Creators” ma na celu zmianę percepcji marki Canon wśród aspirujących influencerów i content creatorów
Zwłaszcza tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tworzeniem treści wideo na platformy takie jak TikTok, Instagram, YouTube czy Twitch.
Nowa kampania ma udowadniać, że marka nie tylko rozumie potrzeby młodego pokolenia twórców cyfrowych, ale i na nie odpowiada. Robi to, tworząc aparaty i akcesoria do codziennego tworzenia zróżnicowanych treści, takich jak:
- vlogi z podróży,
- tutoriale kulinarne,
- gamingowe streamy,
- recenzje produktów.
Polska edycja kampanii przenosi przekaz platformy na lokalny grunt. Angażuje znanych rodzimych twórców, jak Kapek, Borysekjkg, Natanzgorzyk czy Joannazprojektu. Influencerzy skupiają się na różnych obszarach tematycznych, tworzą w różnych stylistykach, działają w różnych kanałach social media.
Tę różnorodność oddają główne narzędzia komunikacji w kampanii, którymi są 15- i 6-sekundowe formaty wideo przygotowane przez samych twórców. W spotach, które nagrano sprzętem Canon, twórcy zapraszają widzów do swojego świata, by:
- pokazać swój proces twórczy,
- zaprezentować poszczególne modele aparatów,
- opowiedzieć, za co je pokochali.
Twórcom zapewniono dużą autonomię kreatywną
Dzięki temu przygotowane przez nich materiały, zarówno na poziomie scenariuszy, jak i samych produkcji miały być autentyczne i spontaniczne. Są to wartości istotne w skutecznym docieraniu do młodszych grup odbiorców
Działania reklamowe obejmują media społecznościowe (Instagram, TikTok, YouTube oraz Twitch) oraz wybrane media digitalowe. Poza działaniami media buying kampania jest także obecna na kanałach social media wybranych twórców w zróżnicowanej formie warsztatów, challenge’y, rywalizacji pomiędzy twórcami czy aktywacji konsumenckich.
Za koncepcję kreatywną, produkcję oraz całościową realizację kampanii w mediach odpowiedzialna jest agencja reklamowa Dziadek do Orzechów. Agencja rozpoczęła współpracę z marką w lecie 2025 r.

