Ikea z Glovo testuje dostawy swojej oferty gastronomicznej
  • 0
  • 1
26.10.2021

Ikea z Glovo testuje dostawy swojej oferty gastronomicznej

Na terenie wybranych miast Polski ruszyły pierwsze testowe dostawy dań z restauracji Ikei. Dostawy obejmują także produkty ze sklepiku szwedzkiego dostępne w sklepach stacjonarnych sieci. Oferta będzie dostępna w kategorii jedzenie w aplikacji Glovo.

W pierwszym etapie współpracy z dostaw będą mogli skorzystać mieszkańcy Krakowa, Katowic, Lublina i Poznania w wybranych strefach. W listopadzie opcja będzie dostępna dla mieszkańców wybranych dzielnic Warszawy. Kurierzy Glovo dostarczą wybrane pozycje dostępne w menu restauracyjnym oraz szwedzkim sklepiku.

Wszystkie zamówienia dostarczane będą w ekologicznych opakowaniach. Dostawy będą odbywać się w godzinach pracy poszczególnych sklepów Ikei. Zamówienia będą realizowane zgodnie z możliwościami dostawy, czyli dostosowane do rozmiarów plecaka dostawczego: 40 x 40 x 30 cm. Dostępność usługi będzie uzależniona od aktualnej dostępności dostawców w poszczególnych miastach.

Zgodnie ze strategią „Ikea People & Planet Positive” firma oferuje klientom coraz więcej dań i produktów, które są pozyskiwane w sposób zrównoważony, zbilansowany pod względem składników odżywczych i jednocześnie przystępne cenowo. Obecnie w menu restauracji sieci i w ofercie sklepiku szwedzkiego oprócz tradycyjnych wersji klopsików dostępne są także te wege i stworzone z białek roślinnych. W roku finansowym 2021 (wrzesień 2020 – sierpień 2021) stanowiły one 33% sprzedaży wszystkich klopsików. W 2018 r. do menu bistro Ikea wprowadziła wege hot doga, a w 2019 wegańskie lody truskawkowe.

Do 2025 r. Ikea zamierza oferować 50% głównych dań, które będą w całości pochodzenia roślinnego, a w 80% dań zrezygnuje z użycia czerwonego mięsa. Ponadto 80% wszystkich produktów spożywczych oferowanych w sklepiku szwedzkim będzie wyprodukowane na bazie roślin.

  • 1
Ikea z Glovo testuje dostawy

Ikea z Glovo testuje dostawy oferty gastronomicznej

26 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.10.2021

Pandemia przyczyniła się do zwiększonej popularności e-sportu. Ponad połowa badanych przez Deloitte Polaków chociaż raz oglądała takie rozgrywki

Rosnącą popularność e-sportu można obserwować od kilku lat, ale pandemia znacznie przyspieszyła ten trend. Jak wynika z raportu „Let’s Play! – The European e-sports market”, ponad połowa badanych Europejczyków po raz pierwszy oglądała rozgrywki e-sportowe właśnie po wprowadzeniu obostrzeń covidowych. W Polsce wskaźnik ten wynosi 46%. Polacy są największymi fanami tego rodzaju rozrywki spośród wszystkich badanych nacji. Eksperci firmy doradczej Deloitte zauważają, że rosnąca popularność e-sportu jeszcze nie przełożyła się na znaczący wzrost przychodów branży, choć perspektywy są obiecujące.