Ikea urządziła mieszkanie dla bezdomnych w Krakowie
  • 0
  • 5
29.06.2020

Ikea urządziła mieszkanie dla bezdomnych w Krakowie

Dziewiąte z mieszkań prowadzonych przez Dzieło Pomocy św. Ojca Pio w Krakowie jest gotowe na przyjęcie lokatorów. Wyposażenie do niego przekazała Ikea Kraków. Szwedzka sieć pomogła też doposażyć łaźnię i garderobę, z której na co dzień korzystają osoby doświadczające bezdomności.

Dzieło Pomocy św. Ojca Pio prowadzi w Krakowie 9 mieszkań wspieranych, w których osoby i rodziny bez domu przygotowują się do samodzielnego życia „pod dachem”. W ośmiu mieszkaniach obecnie przebywa łącznie ponad 30 osób. Każda z nich ma swój pokój i jest objęta fachową pomocą zespołu specjalistów – pracowników Dzieła. W dziewiątym mieszkaniu zamieszka niebawem trzech mężczyzn. To właśnie tu trafiły meble i wyposażenie od Ikei Kraków – szafy, stoły, krzesła, tekstylia, naczynia czy garnki. Szwedzka sieć na wsparcie osób w kryzysie bezdomności przekazała łącznie ponad 900 produktów.

Dzięki wsparciu produktowemu w postaci zapasów ręczników i koszy na pranie udało się też doposażyć łaźnię i garderobę Dzieła, działającą przy ul. Smoleńsk w Krakowie. Łaźnia, która w związku z pandemią na ponad 2 tygodnie została zamknięta, od 1 czerwca funkcjonuje przez 4 dni w tygodniu. Umożliwia ona skorzystanie z kąpieli 320–400 osobom miesięcznie.

To nie pierwsza pomoc, której w trakcie epidemii koronawirusa Ikea Kraków udzieliła osobom dotkniętym bezdomnością. W kwietniu osoby bez dachu nad głową dostały od sklepu komplety pościeli, koce, pojemniki na żywność i spryskiwacze do środków dezynfekcyjnych. Paczki z tymi produktami zostały przekazane potrzebującym za pośrednictwem Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta. Z Dziełem Pomocy św. Ojca Pio Ikea Kraków współpracuje na co dzień. Przekazuje organizacji resztki tkanin, które w działającej tu pracowni wykorzystywane są przez osoby w kryzysie bezdomności.

  • 5
mieszkanie dla bezdomnych

Mieszkanie dla bezdomnych z meblami Ikei

29 czerwca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.06.2020

Omnichannel w obliczu pandemii – z ewolucji w rewolucję. Badanie firmy Colliers International w sektorze handlowym

Firma Colliers International przeprowadziła ankiety wśród przedstawicieli polskich oraz zagranicznych sieci i marek działających na polskim rynku handlu detalicznego. Badanie miało na celu poznanie ich opinii na temat przewidywań i planów dotyczących inwestycji w poszerzenie kanałów sprzedaży i komunikacji z klientem w najbliższej przyszłości. Wyniki ankiet opublikowano w raporcie „Omnichannel – z ewolucji w rewolucję”.