Ikea Retail rozstrzygnęła przetarg na obsługę kreatywną
  • 0
  • 0
19.05.2017

Ikea Retail rozstrzygnęła przetarg na obsługę kreatywną

Zwycięzcą przetargu na przygotowywanie, obsługę oraz realizację kampanii komunikacyjnych marki Ikea Retail została agencja Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. Dwuletni kontrakt obejmie działania marketingowe w mediach off- i online oraz stworzenie platformy komunikacyjnej. Przetarg podzielony został na 3 etapy i trwał 2 i pół miesiąca. Wzięło w nim udział 7 agencji.

Do przetargu po wstępnej weryfikacji odpowiedzi na zapytanie Ikea zaprosiła agencje: DDB & Tribal, Grey Warsaw, Kalicinscy.com, Lvov, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz & Friends oraz VML. W finale znalazły się: Lvov, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz & Friends i VML.

Każda z nich zaprezentowała jeden kierunek strategiczny dla brandu oraz szczegółowe oferty. Na tej podstawie marka podjęła decyzję o wyborze partnera w obszarze komunikacji marketingowej. Oferta Saatchi & Saatchi Interactive Solutions zyskała najwyższe oceny.

W procesie przetargowym postawiliśmy na jasną i otwartą komunikację z agencjami: dokładny plan postępowania, informacje o kolejnych krokach, szczegółowe feedbacki dla agencji zarówno przechodzących do kolejnego etapu, jak i niezakwalifikowanych. W finale wybraliśmy agencję Saatchi & Saatchi Interactive Solutions – mówi Filip Fiedorow, dyrektor marketingu Ikei Retail w Polsce.

Przetarg został ogłoszony w lutym br. Prowadzony był w formie etapów, co pozwalało wybrać najlepszego partnera, a agencjom rozumieć proces, w którym brały udział. Istotnymi elementami były tzw. tissue sessions oraz szczegółowe informacje zwrotne udzielane agencjom na każdym etapie.

Firma zapewniała wynagrodzenie przystępującym do postępowania przetargowego. Agencje, które zakwalifikowały się do etapu tissue sessions, otrzymały wynagrodzenie w wysokości 5 tys. zł, natomiast finaliści – 15 tys. zł.

19 maja 2017

Reklama

18 maja 2017

Reklama