- 1
- 4
Ikea pokazuje, jak zapanować nad chaosem w mieszkaniu
Kampania pokazuje, jak z łatwością i niewielkim kosztem zapanować nad chaosem w mieszkaniu. Zaczynając od drobnych przedmiotów, by pokazać im ich miejsce.
Motywem przewodnim kampanii jest przywrócenie kontroli nad chaosem i przytłoczeniem przedmiotami w naszych domach. Wybrane obiekty codziennego życia powiększono do gigantycznych rozmiarów. Na przykład siatka na zakupy zamienia się w ogromną sieć, w którą zaplątuje się jedna z postaci. Plątanina kabli ożywa, stając się wielkim wężem.
Na szczęście niebezpieczne sytuacje szybko zostają zażegnane. W drzwiach pojawia się dostawca z charakterystyczną, niebieską torbą Frakta. To znak, że nadeszła pomoc. W kolejnych scenach widzimy rozwiązania do przechowywania i organizacji, które przywracają przedmiotom właściwą wielkość i pokazują, gdzie jest ich miejsce.
Rozwiązaniami promowanymi w spotach są:
- Sekkiner – haczyk na drzwi;
- Murvel – pojemnik na buty;
- Romma – pojemnik na kable z pokrywką.
Marka jako ekspert od urządzania i organizacji przestrzeni chce pokazać, że nie trzeba od razu przeprowadzać remontu czy gruntownych zmian, aby zyskać dodatkową przestrzeń.
W ramach kampanii powstało łącznie 7 spotów wideo
Mają one formaty 54 i 30 sekund oraz 2 x 15 i 3 x 6 sekund. Dostępne są na YouTube oraz VOD. Za produkcję odpowiada Film Reaktor. Reżyserem spotów jest Michał Sabliński. Scenografią zajęły się Daria Dwornik i Aleksandra Żurawska we współpracy z Katarzyną Jaros-Puzio (projektantka oraz krajowa liderka ds. architektury wnętrz, Ikea Retail, Polska).
Strategia, kreacja i produkcja – VMLY&R Polska. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker. Komunikacją PR – Garden of Words, a działaniami klubu Ikea Family – Loyalty Point.
Ogólnopolska kampania wystartowała 9 stycznia 2023 r. i potrwa do 31 marca 2023 r. Do jej rozpowszechnienia wykorzystywane są szerokozasięgowe media, takie jak telewizja i digital. W ramach digitalu działania display:
- wideo (YouTube)
- serwisy VOD
- media społecznościowe (Instagram, Facebook, Tik Tok)
- współpraca z influencerami.
Wykorzystano także Google i programy lojalnościowo-rabatowe. Na kanałach własnych marki pojawią się nowe treści. O kampanii będzie można usłyszeć również w radiu oraz serwisach audio. Ponadto przygotowano aktywacje dla Klubowiczów IKEA Family oraz promocję 10 rat 0% w styczniu i lutym.
- 4