- 0
- 1
IAB Polska publikuje „SEMbook 2025” z najnowszymi trendami w SEO i PPC
Search Ads 360, Allegro, Meta Ads czy wizytówki Google to m.in. narzędzia, które wraz z algorytmami zmieniają marketing w wyszukiwarkach. W jaki sposób wykorzystać galopujące zmiany? Ma w tym pomóc „SEMbook 2025” przygotowany przez Grupę Roboczą SEO & PPC IAB Polska.
Zmiany technologiczne to nie tylko nowe narzędzia. To także nowe doświadczenia komunikacyjne i zmieniające się oczekiwania użytkowników. Jak te zmiany wpływają na marketing w wyszukiwarkach?
– Autentyczność i zrozumienie potrzeb użytkowników to bez wątpienia warunek konieczny rozwoju. Dziś liczy się bowiem nie tylko wiedza – trzeba jeszcze umieć wcielać ją w życie. Strategie, które jeszcze rok temu się sprawdzały, dzisiaj wymagają rewizji, zarówno jeśli chodzi o działania organiczne, jak i płatne – mówi Michał Herok, ekspert Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, founder & CEO SEOgroup.
- Czy to prawda, że obsługa Meta Ads nigdy nie była taka prosta, a algorytmy zrobią dziś wszystko za ciebie?
- Co zrobić, by koszty działań na Allegro nie wymknęły się spod kontroli?
- Czy to będzie rok marketingu online+offline?
Między innymi na te pytania odpowiadają autorzy pierwszej części publikacji „SEMbook 2025” (Oliwia Antoniak z SEOGroup, Damian Mielech z Sempai, Grzegorz Grzybek z One House), poświęconej PPC.
Kolejny temat, któremu warto się przyjrzeć, to Search Ads 360 (SA360). Jest to zaawansowane narzędzie z ekosystemu Google Marketing Platform. Ułatwia życie marketerom prowadzącym duże kampanie, którym zależy na synergii wielu platform reklamowych. O tym pisze Julia Waincetel, senior SEM specialist w Performics, Publicis Groupe.
Wreszcie pytania, przed którymi stoi dziś branża patrząca z ciekawością, ale i niepokojem w oczy AI. Czy w dobie automatyzacji specjalista Google Ads jest jeszcze potrzebny? Fakty i mity o automatycznych kampaniach bierze pod lupę Kinga Mech, biddable media director. Natomiast o AI w Google Ads, czyli o tym, dlaczego „samo się nie zrobi” pisze Jakub Grabowski z SEOgroup.
W pierwszej części publikacji „SEMbook 2025”, dotyczącej PPC, można także poczytać m.in. o:
- wzajemnym stosunku SEO i SEA (Mateusz Sobolewski, Performics),
- Optiscore – wskaźniku jakości konta Google Ads,
- Competitive Intelligence, czyli efektywnym monitorowaniu konkurencji w środowisku cyfrowym.
Na końcu tej części autorzy przedstawili garść najlepszych praktyk, m.in. case studies Leroy Merlin ze Starcom czy JackMotors.pl z Sempai i SEOfly.
W dziale poświęconym SEO autorzy piszą o rosnącej roli AI, zmianie podejścia użytkowników do wyszukiwania, personalizacji i automatyzacji. Przed branżą mnóstwo pytań. Czy SEO jest kluczowe, by odnieść sukces w biznesie online? O skutecznej strategii SEO jako fundamencie długoterminowego sukcesu pisze Paulina Hendożko z Sempai. Zwraca uwagę m.in. na dane, analitykę i nowoczesną optymalizację techniczną.
Wizytówki Google, których roli wciąż nie da się pominąć, biorą na tapet Joanna Brożyna z agencji KS i Marcin Karwowski z WeNet. Tematem drugiej części publikacji jest też social proof w marketingu oraz rola danych w strategii marketingowej.
Wśród case studies przeczytamy m.in.:
- o tym „Jak siła brandu przekłada się na wzrost” CTR (WuberToolds i Sempai),
- „SEO i widoczność w branży motoryzacyjnej” (WymianaOpon.pl i SEOfly),
- „Koniec z niską widocznością w wyszukiwarce, czyli jak agencja KS wystrzeliła PCP Hunters na szczyt listy wyników wyszukiwania”.
Publikacja „SEMbook 2025. Najnowsze trendy w SEO i PPC” przygotowana została przez Grupę SEO & PPC IAB Polska. Można ją pobrać bezpłatnie ze strony IAB Polska.