„Raport Strategiczny Internet 2023/2024” IAB Polska Marketing przy Kawie
IAB Polska publikuje „Raport Strategiczny Internet 2023/2024”
  • 0
  • 1
22.05.2024

IAB Polska publikuje „Raport Strategiczny Internet 2023/2024”

Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów. W 2023 r. odpowiadał za ponad dwie trzecie wzrostu całego segmentu komunikacji. IAB Polska publikuje podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na 2024 r. w „Raporcie Strategicznym Internet 2023/2024”.

W 2023 r. rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego. Jego wartość zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.

Sztuczna inteligencja wszechobecna w branży online

Tematem, który przewija się przez większość zagadnień poruszonych w tegorocznym „Raporcie Strategicznym”, jest sztuczna inteligencja. AI tworzy mnóstwo szans, ale i zagrożeń wynikających z jej zastosowania. Wprowadza też istotne zmiany w komunikacji marek z konsumentami. Kumulacja nowych aplikacji, algorytmów i rozwiązań w zakresie AI w minionym roku ma już teraz konsekwencje dla branży. Większe niż jakiekolwiek poprzednie zjawiska.

Narzędzia oparte na algorytmach sztucznej inteligencji zyskiwały nowych użytkowników w tempie, którego nie odnotowały nawet najpopularniejsze platformy społecznościowe. Jest to też kolejny sprawdzian dla branży w zakresie kompetencji szybkiej adaptacji nowych rozwiązań. Już dziś szereg podmiotów – czy to wydawców, czy agencji, domów mediowych, czy marketerów – stosuje rozwiązania AI w codziennych zadaniach.

Rynek reklamy online wciąż rośnie

W odniesieniu do wydatków na reklamę online nadal widać potencjał do dalszych wzrostów. A przecież już teraz internet w Polsce odpowiada za 53% tortu reklamowego. Tego potencjału można doszukiwać się m.in. w tym, że internet nie stanowi osobnego pola komunikacji czy sprzedaży. Jest integralną bądź będącą w synergii z innymi mediami przestrzenią działań marketingowych.

Droga zakupowa konsumentów coraz częściej zaczyna się i kończy w e‑commerce. Cyfrowe media audiowizualne zmieniają standard korzystania z treści telewizyjnych i innych produkcji audiowizualnych w elastycznym modelu. Jednocześnie DOOH zmienia jakość całego segmentu reklamy zewnętrznej. Ta rozszerzająca się perspektywa postrzegania internetu otwiera wciąż nowe możliwości dla branży komunikacji marketingowej. Niemal w każdym segmencie reklamy online odnotowano coroczne wzrosty wydatków.

Premiera „Raportu Strategicznego Internet 2023/2024” odbyła się 22 maja podczas flagowego wydarzenia IAB Polska – Forum IAB 2024.

Publikację można pobrać ze strony IAB Polska.

  • 1
„Raport Strategiczny Internet 2023/2024”

„Raport Strategiczny Internet 2023/2024”

22 maja 2024

21 maja 2024