„Przewodnik po TikToku” IAB Polska - Marketing przy Kawie
IAB Polska publikuje „Przewodnik po TikToku”
  • 0
  • 1
5.07.2024

IAB Polska publikuje „Przewodnik po TikToku”

W Polsce z TikToka korzysta już niemal 14 mln osób. Dane w ujęciu rok do roku pokazują, że liczba ta sukcesywnie się zwiększa. Jak wykorzystać tę platformę do generowania wzrostu biznesowego i umacniania świadomości i lojalności wobec marki? Aby w tym pomóc, Grupa Robocza Social Media IAB Polska opracowała „Przewodnik po TikToku”.

– Niezależnie od otaczających go kontrowersji TikTok wysuwa się na pozycję lidera social mediów w Polsce. Jak wskazują dane raportu „Social media 2024” (Gemius, PBI, IAB Polska), użytkownicy w naszym kraju korzystają z niego najdłużej – przeciętnie przez prawie półtorej godziny dziennie. Jest jedyną platformą społecznościową, która w ujęciu rok do roku nie straciła na liczbie real users. Uplasował się też na trzecim miejscu pod względem liczby kontaktów reklamowych (3,4 mld emisji). Prowadząc działania komunikacyjne i marketingowe w mediach społecznościowych, nie można więc ignorować tej platformy.

Grupa Robocza Social Media IAB Polska przygotowała kompleksowy przewodnik po TikToku – od zrozumienia podstawowych mechanizmów po prowadzenie zaawansowanych kampanii. Dokument wzbogacono też o przykłady dobrych praktyk i studia przypadku. Powiedziałbym więc, że TikTok doczekał się kompleksowej polskiej instrukcji obsługi – mówi Adam Kaliszewski, szef Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, director, head of digital practice w Solski Communication.

Przewodnik przybliża specyfikę użytkowników TikToka

Pomaga lepiej zrozumieć oczekiwania widzów. Autorzy publikacji kreślą panoramę platformy, która może stać się istotnym czynnikiem wzrostu biznesowego firm. Przechodzą przy tym przez charakterystykę twórców i możliwości obecności marek w tym kanale.

W „Przewodniku…” zawarto:

  • charakterystykę formatów reklamowych,
  • wskazówki dotyczące tworzenia contentu oraz tego, jak współpracować z influencerami,
  • case studies niestandardowych działań.

„Przewodnik po TikToku” jest najbardziej kompleksowym omówieniem zagadnień związanych z tym kanałem, jakie ukazało się do tej pory w ramach działań Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Można go pobrać ze strony IAB Polska.

  • 1
„Przewodnik po TikToku” IAB Polska

„Przewodnik po TikToku” IAB Polska

5 lipca 2024

4 lipca 2024