Standardy reklamy display zaktualizowane przez IAB Polska - Marketing przy Kawie
IAB Polska publikuje nowe standardy kreacji display
  • 0
  • 1
9.01.2025

IAB Polska publikuje nowe standardy kreacji display

Na początku 2025 r. IAB Polska aktualizuje standardy reklamy display. Nowe wytyczne mają umożliwić lepsze dostosowanie tego rodzaju reklamy do obecnych wymogów i potrzeb technologicznych.

Dokument stworzony przez Grupę Zadaniową Standardy Reklamy Display IAB Polska uwzględnia zmiany w najczęściej stosowanych w Polsce formatach reklamowych i dopuszczalnych typach plików. Zgodnie z wymaganiami określonymi Aktem o usługach cyfrowych (DSA), standardy wprowadzają też nowe wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i komfortu użytkowników.

Najnowsze zmiany w reklamie display dotyczą:

  • integracji standardów dla urządzeń desktop i mobile – multiscreen jako odpowiedź na zmieniające się zachowania użytkowników;
  • określenia zasad emisji reklam z materiałami wideo – szczegółowe zalecenia techniczne dla głównych formatów wideo;
  • uaktualnienia formatów reklamowych i typów plików – m.in. rezygnacja z przestarzałego formatu SWF;
  • zwiększenia maksymalnych rozmiarów plików – lepsze dostosowanie do potrzeb rynku;
  • czytelności, transparentności oraz bezpieczeństwa użytkowników.

Dokument został opracowany w ramach Grupy Zadaniowej Standardy Reklamy Display w składzie:

  • Agnieszka Przewoźnik – board member, Tri-table
  • Sara Jakubek – ad operations traffic team leader, Ringier Axel Springer Polska
  • Bartosz Żuchowski – kierownik produktu reklamowego, Polska Press
  • Rafał Barański – head of digital advertising technology, Tri-table

Ostatni tego typu dokument został wydany w 2020 r. Standardy można pobrać ze strony IAB Polska.

Nowe standardy reklamy display

Nowe standardy reklamy display

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

8 stycznia 2025

7 stycznia 2025