- 0
- 1
IAB Polska publikuje nowe standardy kreacji display
Na początku 2025 r. IAB Polska aktualizuje standardy reklamy display. Nowe wytyczne mają umożliwić lepsze dostosowanie tego rodzaju reklamy do obecnych wymogów i potrzeb technologicznych.
Dokument stworzony przez Grupę Zadaniową Standardy Reklamy Display IAB Polska uwzględnia zmiany w najczęściej stosowanych w Polsce formatach reklamowych i dopuszczalnych typach plików. Zgodnie z wymaganiami określonymi Aktem o usługach cyfrowych (DSA), standardy wprowadzają też nowe wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i komfortu użytkowników.
Najnowsze zmiany w reklamie display dotyczą:
- integracji standardów dla urządzeń desktop i mobile – multiscreen jako odpowiedź na zmieniające się zachowania użytkowników;
- określenia zasad emisji reklam z materiałami wideo – szczegółowe zalecenia techniczne dla głównych formatów wideo;
- uaktualnienia formatów reklamowych i typów plików – m.in. rezygnacja z przestarzałego formatu SWF;
- zwiększenia maksymalnych rozmiarów plików – lepsze dostosowanie do potrzeb rynku;
- czytelności, transparentności oraz bezpieczeństwa użytkowników.
Dokument został opracowany w ramach Grupy Zadaniowej Standardy Reklamy Display w składzie:
- Agnieszka Przewoźnik – board member, Tri-table
- Sara Jakubek – ad operations traffic team leader, Ringier Axel Springer Polska
- Bartosz Żuchowski – kierownik produktu reklamowego, Polska Press
- Rafał Barański – head of digital advertising technology, Tri-table
Ostatni tego typu dokument został wydany w 2020 r. Standardy można pobrać ze strony IAB Polska.