- 0
- 1
Hyundai dzieli dział marketingu na kreatywny i efektywnościowy (performance)
Hyundai Motor w Stanach Zjednoczonych rozdziela stanowisko dyrektora marketingu (CMO). Tworzy dwa działy: kreatywny i efektywnościowy (performance).
Angela Zepeda, dotychczasowa chief marketing officer, pokieruje działem kreacji marketingowej jako chief creative officer. Będzie nadzorowała marketing społecznościowy, kreatywny, experiential i wielokulturowy.
Sean Gilpin obejmie funkcję wiceprezesa ds. performance marketingu. Kompetencje jego działu będą obejmować:
- zakup mediów,
- zarządzanie relacjami z klientem,
- e-commerce,
- marketingowe zarządzanie finansami.
Oba amerykańskie działy marketingu będą pracowały razem pod kierownictwem Randy’ego Parkera, dyrektora generalnego Hyundai Motor America.
– Zdajemy sobie sprawę, że klienci mają wiele opcji, jeśli chodzi o zakup samochodu: od pojazdów elektrycznych i hybryd po innowacje technologiczne. Rynek jest pełen szumu i informacji, które mogą dezorientować klientów, być mylące i czasami odwracać uwagę od głównego przekazu marki. Restrukturyzacja pozwoli nam budować programy marketingowe wokół danych i wyników sprzedaży, które pomogą nam w osiągnięciu czołowej pozycji w branży – powiedział Randy Parker.
Zespół kreatywny skupi się na tworzeniu i rozwijaniu treści kreatywnych, aby angażować odbiorców we wszystkich kanałach dotarcia. Zespół performance przyjmie podejście analityczne do realizacji strategii marketingowej i inwestycji w poszczególne kanały.
W ostatnich latach modernizację stanowiska dyrektora marketingu (CMO) prowadziły Coca-Cola i Starbucks.
- 1