Homoseksualny Mikołaj w reklamie norweskiej poczty
  • 1
  • 1
25.11.2021

Homoseksualny Mikołaj w reklamie norweskiej poczty

Posten Norge, czyli norweskie przedsiębiorstwo oferujące usługi pocztowe, przygotowało świąteczny spot. Jego bohaterami są święty Mikołaj i Harry. Między mężczyznami rodzi się uczucie.

W blisko czterominutowej reklamie zatytułowanej „When Harry met Santa” w nawiązaniu do klasycznej komedii romantycznej „Kiedy Harry poznał Sally” ukazano historię nieoczywistego uczucia. Harry to samotny mężczyzna, który w noc Bożego Narodzenia spotyka w swoim domu świętego Mikołaja. Między mężczyznami rodzi się miłość od pierwszego wejrzenia. Święty co roku odwiedza Harry’ego, by wręczyć mu prezenty i spędzić z nim kilka chwil. Zapracowany Mikołaj nie może jednak zostać ze swym przyjacielem na dłużej. Obaj tęsknią za sobą cały rok.

Przed kolejnymi świętami Harry postanawia napisać list do Mikołaja. „Wszystko, czego chcę na święta, to Ty” – wyznaje. Tym razem święty zjawia się w domu Harry’ego i oznajmia mu, że znalazł kogoś do pomocy przy rozwożeniu prezentów – to Posten Norge. Mężczyźni magą więc spędzić wspólnie święta. Wideo kończy scena czułego pocałunku.

Pod koniec filmu możemy przeczytać, że jest to spot rocznicowy. W 2022 r. minie bowiem 50 lat, odkąd w Norwegii „można kochać kogokolwiek się chce”. W 1972 r. w tym kraju zalegalizowane zostały kontakty homoseksualne. Norweska poczta zaznacza w dopisku, że świąteczne życzenia kierowane są „od nas wszystkich do nas wszystkich”.

Nie jest to pierwsza świąteczna reklama Posten Norge, która wzbudziła kontrowersje. W 2019 r. pocztowe przedsiębiorstwo sugerowało, że Jezus był synem listonosza, który dostarczał przesyłkę Maryi.

  • 1
homoseksualny Mikołaj

Homoseksualny Mikołaj i jego ukochany

24 listopada 2021

  • 1
  • 8
  • 0
  • 0
  • 0
24.11.2021 Aktualizacja:

X-kom nakręcił straszny film. Wystąpili Kinga Kujawska, Shiianah, Ziemniak, Karol „Hutson” Hutny i Jaś Kapela

„Czarny piątek” to tytuł horroru, który X-kom nakręcił z okazji zbliżającego się święta promocji – Black Friday. Film opowiada historię kilku influencerów, którzy postanawiają wybrać się na wspólny wyjazd za miasto. Na miejscu okazuje się, że muszą mierzyć się z nieoczekiwanymi skutkami globalnego ocieplenia.