- 0
- 2
Holenderska spółka przyjmuje branding polskiego partnera. Nazywa się teraz Strix NL
Agencja e-commerce Strix wykonuje kolejne kroki w rozwoju zagranicznym. Od 1 lutego br. zmienia nazwę swojego holenderskiego partnera ShopWorks na Strix Netherlands i pogłębia integrację tamtejszego oddziału z polską strukturą.
Rebrandowana holenderska agencja, już pod szyldem Strix NL, nadal będzie skupiać się na świadczeniu usług w obszarze budowy i obsługi sklepów internetowych. Koncentruje się na klientach z Beneluksu i Niemiec. Strix Poland, poszerza swoją działalność na rynkach środkowoeuropejskich. Specjalizuje się w obsłudze szybko skalujących się biznesów online.
Według rozmaitych szacunków (m.in. Dun&Bradstreet, Statista itp.) w samej Polsce liczba sklepów internetowych wahała się między 55 a 58 tys. W ciągu dekady (od r. 2013) ta wartość uległa potrojeniu. W ostatnich miesiącach spada dynamika przyrostu nowych podmiotów. Mimo to rynek wciąż rośnie, a skalujące się biznesy potrzebują profesjonalnego wsparcia wobec wyzwań branżowych.
Liczne czynniki wpływają na wzrost zainteresowania usługami agencji e-commerce
Wśród nich najważniejsze to:
- rosnące udziały w sprzedaży marketplace’ów (Amazon, eBay, Allegro itd.),
- rozwój q-commerce,
- zwiększanie udziału konwersji mobilnych w sprzedażach,
- sprzedaż cross-border,
- zainteresowanie implementowaniem sztucznej inteligencji.
Te tendencje tworzą rynek dla doświadczonych podmiotów, które potrafią sprawnie realizować projekty cyfrowe, zgodnie z oczekiwaniami właścicieli i managerów rosnących sklepów online.
Istotny dla potencjału rozwoju nowej marki jest też potencjał rynku holenderskiego
Strix Polska specjalizuje się w budowie e-sklepów na platformie Magento. Używają jej głównie sprzedawcy mający co najmniej 20–30 mln zł przychodów rocznie. W Polsce środowisko Magento jest kojarzone z liderami kategorii (np. Castorama czy LPP). Na wspomniane około ponad 50 tys. aktywnych polskich sklepów internetowych tej platformy używa około 1800 sklepów. Dla porównania – w Holandii platformy Magento używa około 10 tys. z ponad 70 tys. aktywnych sklepów online. Na tym tle nowy, międzynarodowy Strix działający w Polsce i Holandii ma być jeszcze sprawniejszy biznesowo.
– Rebranding naszego holenderskiego oddziału to oczywiście kamień milowy. Ma on jednak na celu przede wszystkim zacieśnianie współpracy między zespołami w Holandii z centralą w Krakowie. Czerpanie z siły wspólnego potencjału dostarczy klientom jeszcze większą wartość. To naturalny krok w budowie silnej, europejskiej marki. Nasi klienci oczekują nie tylko zapału, wiedzy i zdolności rozwiązywania problemów biznesowych, ale również stabilności i przewidywalności, stąd poszerzanie inwestycji w markę i zespół Strix Netherlands – wyjaśnia Borys Skraba, prezes grupy Strix i założyciel brandu.
W połączonych zespołach – pracujących z Krakowa, Utrechtu oraz zdalnie – współpracuje dzisiaj ponad 160 specjalistów w budowie i projektowaniu sklepów online:
- consultingu,
- programowaniu,
- wdrażaniu rozwiązań dla konsumentów,
- wprowadzaniu systemów do zarządzania procesami: włączaniem produktów do sprzedaży, zamówieniami, magazynowaniem.
Po rebrandingu zarząd Strix pozostaje bez zmian. Polskim oddziałem zarządza nadal jej twórca, Borys Skraba. Oddziałem holenderskim – dotychczasowy prezes zarządu Marc-Paul Brandt.
- 2