Holenderska spółka przyjmuje branding polskiego partnera. Nazywa się teraz Strix NL
  • 0
  • 2
13.02.2023

Holenderska spółka przyjmuje branding polskiego partnera. Nazywa się teraz Strix NL

Agencja e-commerce Strix wykonuje kolejne kroki w rozwoju zagranicznym. Od 1 lutego br. zmienia nazwę swojego holenderskiego partnera ShopWorks na Strix Netherlands i pogłębia integrację tamtejszego oddziału z polską strukturą.

Rebrandowana holenderska agencja, już pod szyldem Strix NL, nadal będzie skupiać się na świadczeniu usług w obszarze budowy i obsługi sklepów internetowych. Koncentruje się na klientach z Beneluksu i Niemiec. Strix Poland, poszerza swoją działalność na rynkach środkowoeuropejskich. Specjalizuje się w obsłudze szybko skalujących się biznesów online.

Według rozmaitych szacunków (m.in. Dun&Bradstreet, Statista itp.) w samej Polsce liczba sklepów internetowych wahała się między 55 a 58 tys. W ciągu dekady (od r. 2013) ta wartość uległa potrojeniu. W ostatnich miesiącach spada dynamika przyrostu nowych podmiotów. Mimo to rynek wciąż rośnie, a skalujące się biznesy potrzebują profesjonalnego wsparcia wobec wyzwań branżowych.

Liczne czynniki wpływają na wzrost zainteresowania usługami agencji e-commerce

Wśród nich najważniejsze to:

  • rosnące udziały w sprzedaży marketplace’ów (Amazon, eBay, Allegro itd.),
  • rozwój q-commerce,
  • zwiększanie udziału konwersji mobilnych w sprzedażach,
  • sprzedaż cross-border,
  • zainteresowanie implementowaniem sztucznej inteligencji.

Te tendencje tworzą rynek dla doświadczonych podmiotów, które potrafią sprawnie realizować projekty cyfrowe, zgodnie z oczekiwaniami właścicieli i managerów rosnących sklepów online.

Istotny dla potencjału rozwoju nowej marki jest też potencjał rynku holenderskiego

Strix Polska specjalizuje się w budowie e-sklepów na platformie Magento. Używają jej głównie sprzedawcy mający co najmniej 20–30 mln zł przychodów rocznie. W Polsce środowisko Magento jest kojarzone z liderami kategorii (np. Castorama czy LPP). Na wspomniane około ponad 50 tys. aktywnych polskich sklepów internetowych tej platformy używa około 1800 sklepów. Dla porównania – w Holandii platformy Magento używa około 10 tys. z ponad 70 tys. aktywnych sklepów online. Na tym tle nowy, międzynarodowy Strix działający w Polsce i Holandii ma być jeszcze sprawniejszy biznesowo.

– Rebranding naszego holenderskiego oddziału to oczywiście kamień milowy. Ma on jednak na celu przede wszystkim zacieśnianie współpracy między zespołami w Holandii z centralą w Krakowie. Czerpanie z siły wspólnego potencjału dostarczy klientom jeszcze większą wartość. To naturalny krok w budowie silnej, europejskiej marki. Nasi klienci oczekują nie tylko zapału, wiedzy i zdolności rozwiązywania problemów biznesowych, ale również stabilności i przewidywalności, stąd poszerzanie inwestycji w markę i zespół Strix Netherlands – wyjaśnia Borys Skraba, prezes grupy Strix i założyciel brandu.

W połączonych zespołach – pracujących z Krakowa, Utrechtu oraz zdalnie – współpracuje dzisiaj ponad 160 specjalistów w budowie i projektowaniu sklepów online:

  • consultingu,
  • programowaniu,
  • wdrażaniu rozwiązań dla konsumentów,
  • wprowadzaniu systemów do zarządzania procesami: włączaniem produktów do sprzedaży, zamówieniami, magazynowaniem.

Po rebrandingu zarząd Strix pozostaje bez zmian. Polskim oddziałem zarządza nadal jej twórca, Borys Skraba. Oddziałem holenderskim – dotychczasowy prezes zarządu Marc-Paul Brandt.

  • 2
Siedziba Strix NL

Siedziba Strix NL w Utrechcie

Borys Skraba Marc Paul Brand Strix NL

Borys Skraba i Marc-Paul Brand

13 lutego 2023

11 lutego 2023

10 lutego 2023

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
10.02.2023

Jak zmienia się e-klient? Raport z badania ilościowego Inquiry „Zakupy internetowe Polaków 2022”

Zakupy internetowe są już w Polsce zjawiskiem powszechnym. Niemal wszyscy kupujemy online przynajmniej od czasu do czasu. Mamy swoje ulubione ścieżki zakupu, wypracowane zwyczaje, a przy tym coraz sprawniej i chętniej korzystamy z nowych technologii, które ułatwiają korzystanie z e-commerce. Agencja Inquiry po raz czwarty przeprowadziła badanie opisujące zachowania w zakresie zakupu produktów i usług w internecie.