„Historie tworzą się tutaj” – Lublin podsumowuje kampanię promocyjną
  • 0
  • 11
13.08.2019

„Historie tworzą się tutaj” – Lublin podsumowuje kampanię promocyjną

Lubelski urząd miasta przeprowadził kampanię w social media wykorzystującą kolaż. Działania promowały ofertę turystyczną i kulturalną Lublina w kontekście jubileuszu 450-lecia zawarcia Unii Lubelskiej.

Hasło kampanii „Lublin. Historie tworzą się tutaj” łączyło w sobie historyczne dziedzictwo miasta z jego współczesną tożsamością – miejsca tętniącego życiem i otwartego na ludzi. Kreacje graficzne stanowiły kolaże współczesnych scen z elementami renesansowych fresków i obrazów, m.in. dzieła Jana Matejki pt. „Unia Lubelska”.

Graficzne zestawienie historii i teraźniejszości w połączeniu z hasłem miało podkreślić bogate dziedzictwo miasta i jego dynamiczny charakter.

Kampania skierowana była do turystów krajowych. Miała promować Lublin w związku z ustanowieniem roku 2019 przez Senat Rzeczypospolitej Polskiej Rokiem Unii Lubelskiej w 450-lecie jej zawarcia. Scenariusz został zaplanowany zgodnie z kalendarzem obchodów jubileuszu. Uwzględniono możliwość wyróżnienia najważniejszych aspektów dziedzictwa historycznego Lublina, jego bogatej oferty wydarzeń kulturalnych oraz współczesnej atmosfery miasta.

Komunikacja prowadzona była głównie za pośrednictwem Facebooka i Instagrama. Do współtworzenia kampanii zaproszeni zostali influencerzy:

  • Busem przez świat,
  • Maciej je,
  • Paragon z podróży.

Opowiadali oni o mieście swoim fanom za pośrednictwem kanałów własnych oraz mediów społecznościowych. Zrealizowano również dwa konkursy, w których można było wygrać m.in. weekendowy pobyt w mieście czy gadżety związane z Lublinem.

Działania rozpoczęły się 12 kwietnia i trwały do końca lipca. Wśród promowanych wydarzeń znalazły się m.in.:

  • Sezon Lublin,
  • Miejsca Inspiracji,
  • Przewodnik Inspiracji,
  • Kongres Dwóch Unii,
  • Mistrzostwa Świata FIFA U20,
  • Lubelski Festiwal Legend,
  • Festiwal Inne Brzmienia,
  • Carnaval Sztukmistrzów.

Kulminacja obchodów 450-lecia zawarcia Unii Lubelskiej nastąpiła między 28 czerwca a 4 lipca. Okres ten wypełniły widowiska historyczne, koncerty muzyki dawnej i współczesnej oraz spotkania z licznymi gośćmi. Byli wśród nich przedstawiciele Polonii z całego świata.

Kampanię przygotowała agencja Oxymoron.

  • 11

13 sierpnia 2019