- 0
- 3
Heineken z muzyczną odsłoną kampanii „Teraz możesz” na Spotify
Marka Heineken rozpoczęła akcję na Spotify i w siłowniach sieci CityFit. Są one elementem szerszej kampanii pod hasłem „Teraz możesz”, wspierającej piwo Heineken 0.0.
Klienci klubów sieci CityFit będą mogli zapoznać się z playlistą przygotowaną przez Heinekena 0.0. Marka będzie obecna ambientowo we wszystkich 24 lokalach sieci. W wybranych lokalizacjach planowane są też działania samplingowe. – Kampania Heinekena „Teraz możesz” to kontynuacja działań komunikacyjnych prowadzonych w ubiegłym roku. Tamte prezentowały piwo Heineken 0.0 jako odpowiedź na dynamicznie rosnący trend zdrowego stylu życia.
Poza regularnymi aktywnościami mediowymi obejmującymi TV, DOOH i digital (social media, wideo, display i programmatic) zaproponowaliśmy naszemu klientowi działania contentowo-ambientowe. Pozwolą one na kontakt marki z konsumentami w ramach ich naturalnych aktywności – mówi Barbara Boszczyk, communications managerka w agencji mediowej Starcom.
Heineken 0.0 proponuje 4 specjalne playlisty na Spotify
Są one stworzone do towarzyszenia słuchaczom przy różnych okazjach, takich jak:
- korzystanie z siłowni,
- jazda autem,
- gotowanie,
- impreza.
Każda playlista ma swój adres, do którego można dotrzeć przez kod stworzony za pomocą autorskiego narzędzia.
– Przy każdej kampanii staramy się wykorzystywać coraz to ciekawsze, mniej standardowe kanały. Takie, które dotrą do konsumentów w nieoczywistych momentach. Z tego powodu realizujemy działania contentowe, jak partnerstwa ze Spotify i CityFit. One idealnie odpowiadają naszym potrzebom. Dzięki nim możemy zaproponować konsumentom nie tylko idealne piwo na absolutnie każdą sytuację, ale również zapewnić idealny anturaż – dodaje Nawojka Bauer, junior brand managerka marki Heineken.
W ramach akcji na Spotify emitowane są kampanie display marki Heineken 0.0
Reklamy mają za zadanie promować:
- produkt Heineken 0.0,
- playlisty tematyczne na Spotify, stworzone pod profilem marki „Teraz możesz”, należącym do Heinekena (profil oraz playlisty przygotowała agencja Artegence).
– Kluczowe z punktu widzenia tej kampanii jest wykorzystanie rozszerzonego targetowania. Spotify zna swojego użytkownika bardzo dobrze. Wie, czego on słucha, jakich gatunków muzyki, artystów, jakich playlist tematycznych, kiedy, jak długo, na jakich urządzeniach itp. Według międzynarodowych badań aż 66 proc. użytkowników tej muzycznej platformy uważa, że Spotify zna ich „prawdziwe ja” lepiej niż jakiekolwiek inne medium czy platforma społecznościowa* – wyjaśnia Izabela Biedrowska-Pawlak, Spotify sales lead w Httpool Polska. Powołuje się na badanie „Press Play, MTM-Spotify Custom Research 2022”.
– W kampanii „Teraz możesz” Spotify wybrał użytkowników z odpowiednich segmentów na podstawie ich zachowań w aplikacji, np. kwalifikując ich do grup takich jak Fitness Enthusiasts czy Runner. Pozwoliło to na kierowanie komunikacji właśnie do osób aktywnych sportowo i zorganizowanie ambientowych działań na siłowniach, jednocześnie jednak mocno powiązanych contentowo z platformą Spotify – dodaje Biedrowska-Pawlak.
Kampania display na Spotify zapewnia przekierowanie do strony produktu marki
Na szafkach w szatniach klubów CityFit pojawiły się kody Spotify, umożliwiające odsłuchanie i zaobserwowanie playlisty muzycznej na oficjalnym koncie kampanii. Marka będzie również promować pozostałe playlisty w swoich kanałach w mediach społecznościowych.
Kampania potrwa do marca i obejmie m.in. telewizję oraz digital. Za jej realizację odpowiada agencja mediowa Starcom we współpracy z agencjami reklamowymi Media Nation i Artegence. Komunikacją z wykorzystaniem Spotify zajmuje się Httpool. To wyłączny partner reklamowy Spotify w Polsce.
- 3