- 2
- 1
Hannibal Lecter zachęca do oddawania szpiku – kampania DKMS
„Próbowałaś już kiedyś… wydobyć ludzki szpik?” – pyta Hannibal Lecter, który stał się inspiracją najnowszej kreacji fundacji DKMS. W kampanię zaangażowały się gwiazdy młodego pokolenia – aktor Maciej Musiałowski oraz tiktokerka HaaiPaaapi.
DKMS to największy Ośrodek Dawców Szpiku, wspierający osoby chorujące na nowotwory krwi. Chociaż Polska jest 5. na świecie krajem pod względem liczby potencjalnych dawców szpiku, to tych wciąż nie jest wystarczająco wielu. Każdego dnia kolejne osoby wypadają z bazy ze względów medycznych lub przekroczenia granicy wieku. Zgodnego dawcy nie znajduje 20% polskich pacjentów.
– Strach przed bólem i obawa o skomplikowane procedury to obecnie jedne z największych barier rejestracji. Naszym głównym celem jest przede wszystkim budowanie świadomości idei dawstwa szpiku, ale też obalanie szkodliwych mitów – mówi Anna Połotnicka, koordynatorka projektu po stronie fundacji DKMS.
Zapraszając do produkcji influencerów z pokolenia Z, fundacja chce dotrzeć do osób młodych.
– Wyzwaniem, które stało przed nami podczas realizacji spotów, było sprawienie, że przekaz reklamowy nie tylko dotrze do odbiorców, ale również zostanie zapamiętany. Żeby zwiększyć na to szansę, stworzyliśmy spoty nawiązujące do ikonicznych scen z „Hannibala” – mówi Łukasz Gwiazda, group strategy and creative manager w Lifetube.
Za pomysł, dopasowanie twórców oraz kompleksową realizację odpowiada agencja influencer marketingu Lifetube.
- 1