- 0
- 9
Handel i firmy farmaceutyczne najaktywniejsze reklamowo. W telewizji Lidl wyprzedza MediaExpert
W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży handlowej, natomiast w telewizji – firmy farmaceutyczne – wynika z danych GemiusAdReal za lipiec 2024.
Odnotowano 76,2 mld emisji kreacji reklamowych w internecie. Średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2737 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 85,33% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat – pokazuje GemiusAdReal lipiec 2024.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,71 sekundy:
- 9,47 sekundy dla kreacji typu display,
- 6,48 sekundy dla kreacji wideo.
Średnia widoczność kreacji digital w lipcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,65%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo. Tutaj 58,08% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 45,01%.
Sieci handlowe najbardziej aktywne reklamowo online
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „handel” (30,9 mld). Jej share of voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w maju wyniósł 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,32 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 50,84%.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże:
- „Media, books, CD&DVD” (7,69 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 10,1%),
- „Leisure Time” (4,91 mld kontaktów reklamowych i SoV 6,4%).
Najbardziej aktywni reklamowo w digitalu: Temu, Media Expert, Allegro
Najbardziej aktywni reklamodawcy digital w lipcu 2024:
- Temu, która z 3,65 mld kontaktów reklamowych online docierała do 77,50% Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
- Media Expert z 3,02 mld kontaktów i 78,21% zasięgu.
- Allegro.pl (2,40 mld kontaktów i zasięg na poziomie 77,19%).
Top 10 marek zamyka Zalando, które odnotowało 0,53 mld kontaktów reklamowych.
Najwięcej wydają online: Media Expert, Ceneo, Allegro
Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w lipcu 2024 r. znalazł się Media Expert. Jego udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 5,36%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Ceneo z 4,07% udziału, natomiast podium zamyka Allegro (3,01% udziału).
Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
Telewizja
Aktywność w telewizji według branż: firmy farmaceutyczne, z nimi handel i firmy spożywcze
W lipcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża farmaceutyczna. Wygenerowała ona ponad 15,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,22% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lipcu wyniósł dla tej branży 26,5%. Średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku to 19,58 sekundy.
Na drugim miejscu znalazła się branża „handel” (11,22 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,6% oraz 92,24% zasięgu). Podium zamyka natomiast branża spożywcza (6,50 mld kontaktów reklamowych, SoV – 10,8% i zasięg – 91,18%).
Reklamodawcy w telewizji: Lidl i długo nic
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w lipcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,85 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,14% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,26 mld kontaktów reklamowych i 86,07% zasięgu), na trzecim – Rossmann (1,02 mld kontaktów i 84,03% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Plus z 0,65 mld kontaktów reklamowych i 82,17% zasięgu w populacji 7–75 lat.
Wydatki na reklamę telewizyjną: Lidl, Media Expert, Rossmann
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,5%. Na drugim miejscu był Media Expert z udziałem na poziomie 2,61%. Trzecie miejsce należało do Rossmanna z udziałem 2,12%.
Radio
Aktywność w radiu według branż: handel, farmacja, czas wolny
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w lipcu był „handel” (10,98 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże farmaceutyczna (5,77 mld kontaktów) oraz „czas wolny” (1,49 mld kontaktów reklamowych).
Najaktywniejsi reklamodawcy w radiu: Media Expert, RTV Euro AGD, Lidl
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w lipcu była ponownie marka Media Expert. Wygenerowała ona 3,53 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,29% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,16 mld kontaktów reklamowych, 87,21% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,58 mld kontaktów, 84,14% zasięgu). Zestawienie Top 10 zamyka marka Netto (0,31 mld kontaktów i 81,45% zasięgu).
Najwięcej na reklamę radiową wydał Media Expert
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w lipcu marka Media Expert (15,48%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,34%) oraz Allegro (2,39%).
O badaniu:
Prezentowane dane pochodzą z GemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w lipcu 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.
Doceniasz naszą pracę?Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści. |