Hackathon przeciwko koronawirusowi – do 22 marca można zgłaszać propozycje rozwiązań
  • 0
  • 1
20.03.2020

Hackathon przeciwko koronawirusowi – do 22 marca można zgłaszać propozycje rozwiązań

Do niedzieli 22 marca można składać propozycje rozwiązań przeciwko efektom pandemii i walczyć o wsparcie we wdrożeniu pomysłów przez GovTech, Amazon, Google, Microsoft i Do OK SA w ramach HackCrisis: Tech for Good – pierwszej edycji wirtualnego hackathonu pro publico bono przeciwko Covid-19.

Hackathon przeciwko koronawirusowi ma na celu pomoc ludziom poprzez wykorzystanie rozwiązań technologicznych, które wpisują się w jedną z trzech kategorii: Edukacja, Izolacja oraz Fakty i dane. Jak dotąd uczestnicy wirtualnego wydarzenia zgłosili ponad 100 propozycji rozwiązań.

W niedzielę 22 marca odbędzie się finał hackathonu. Top 30 najlepszych pomysłów będzie walczyć o możliwość dalszego wsparcia we wdrożeniu oraz o nagrody o łącznej puli 100 tys. zł, ufundowane przez Premiera RP. Rozwiązania proponowane przez uczestników powinny zapewnić poczucie nadziei i bezpieczeństwa w obliczu rozwijającego się kryzysu oraz dać społeczeństwu dostęp do rzetelnych informacji.

HackCrisis: Tech for Good hackathon powstał w 72 godziny jako oddolna inicjatywa kilku osób z Do OK SA. Po kolejnych 72 godzinach wydarzenie liczyło 1500 zaangażowanych w nie osób z 11 stref czasowych.

Do wsparcia uczestników zgłosili się mentorzy m.in. z Finlandii, Estonii, Stanów Zjednoczonych, Łotwy, Szwajcarii czy Niemiec. W sumie dołączyło blisko 100 ekspertów reprezentujących dziedziny od programowania, przez kwestie prawne i psychologiczne, po projektowanie interakcji i naukę. Wśród mentorów znaleźli się także konsultanci medyczni, edukatorzy i analitycy.

Do grona partnerów dołączyły największe spółki technologiczne, takie jak Amazon, Google, Microsoft czy EY, by pod wspólnym szyldem działać na rzecz walki ze skutkami pandemii koronawirusa.

Termin nadsyłania projektów mija 22 marca 2020 r. o godzinie 9:59.

Oficjalna strona wydarzenia to www.hackcrisis.com.

Przykładowe rozwiązania, nad którymi pracują zespoły:

  • Platforma do monitoringu rozprzestrzeniania się choroby
  • Sieć do monitoringu osób pod kwarantanną
  • Platforma dla władz lokalnych do szybkiej komunikacji z mieszkańcami
  • Narzędzie dla wolontariuszy wspierających osoby starsze
  • Weryfikator treści na platformie społecznościowej
  • Platforma do dzielenia się badaniami naukowymi
  • Aplikacja do monitorowania ruchu w kluczowych miejscach
  • System do przyjaznej e-edukacji dla szkół
  • 1
Trwa hackathon przeciwko koronawirusowi

Trwa hackathon przeciwko koronawirusowi

20 marca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
20.03.2020

Przedstawiciele mediów i reklamodawcy uzgodnili założenia nowego standardu badania mediów

Przedstawiciele rynku mediów, reklamodawców i agencji mediowych osiągnęli porozumienie dotyczące architektury przyszłego badania mediów. W pierwszej fazie ma ono objąć Internet, telewizję i radio. Dokument zatytułowany „Założenia pomiaru konsumpcji mediów w Polsce” przygotowali przedstawiciele mediów zgromadzeni w Komitecie Badań Radiowych, MOC TV, Polskich Badaniach Internetu, Polskim Radiu i Audytorium 17.

Czytaj także