Grupa teatralno-komediowa Ad Hoc w serii filmów dla operatora opieki medycznej Polmed
  • 1
  • 4
23.01.2023

Grupa teatralno-komediowa Ad Hoc w serii filmów dla operatora opieki medycznej Polmed

Kampania „Leczymy kompleksy” zwraca uwagę na problem niewykonywania badań profilaktycznych oraz niechęć Polaków do regularnej troski o swoje zdrowie. Firma oferująca opiekę medyczną chce przełamać tabu związane z obawami i negatywnym nastawieniem pacjentów do wizyt u lekarzy specjalistów. W działania zaangażowała grupę komików improwizatorów.

Cele kampanii to:

  • zwrócenie uwagi Polaków na potrzebę zadbania o swoje zdrowie;
  • uświadomienie problemu szukania wymówek, aby odłożyć wizytę u specjalisty na drugi, trzeci i dalszy plan.

Powstała seria krótkich spotów wideo, które podejmują w sposób humorystyczny tematykę związaną z:

  • wizytami u lekarza;
  • podejściem do chorób na różnych ich etapach;
  • kompleksami towarzyszącymi badaniom.

W projekcie bierze udział improwizacyjna grupa teatralno-komediowa Ad Hoc

Jako jedna z pierwszych w Polsce wystawia ona spektakle tworzone na scenie na żywo, bez scenariusza. Sceny powstają na bazie sugestii publiczności i wyobraźni improwizatorów. Pierwszy skecz z serii „Leczymy kompleksy” dotyczy problemu przedkładania pracy i spraw domowych nad własne zdrowie.

Marka zdecydowała się na taką formę komunikacji, kierując się wynikami badań

Te wskazują, że działania promujące zdrowie zrealizowane w sposób humorystyczny pomagają w łagodzeniu potencjalnych zachowań obronnych. Zwiększają przy tym skłonność do działań prozdrowotnych. Z kolei komunikacja oparta na strachu może wywołać niepokój, wzmagając u odbiorcy postawę obronną. Stworzone materiały mają uświadamiać widzom, że powody, przez które zaniedbują swój stan zdrowia, są równie powszechne, co błahe.

W ramach kampanii poruszone zostaną m.in. kwestie:

  • strachu przed diagnozą i przekonania, że jeśli nie wiemy o chorobie to jej skutki nas nie dotyczą;
  • kompleksów związanych z ciałem i wstydem, który towarzyszy Polakom podczas wizyty u lekarza;
  • samodiagnozowania się przez internet i leczenia na własną rękę;
  • obaw związanych z oceną stylu życia przez lekarza oraz braku zaufania do jego doświadczenia;
  • interakcji i relacji wewnątrzrodzinnych.

Odcinki serii będą pojawiały się regularnie w okresie od stycznia do czerwca 2023 na YouTube i profilach marki Polmed w mediach społecznościowych. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada agencja Cyrek Digital.

  • 4
Grupa teatralno-komediowa Ad Hoc dla marki Polmed

Grupa teatralno-komediowa Ad Hoc gra dla marki Polmed

Grupa teatralno-komediowa Ad Hoc dla marki Polmed
Grupa teatralno-komediowa Ad Hoc dla marki Polmed
Grupa teatralno-komediowa Ad Hoc dla marki Polmed

23 stycznia 2023