- 1
- 4
Grupa teatralno-komediowa Ad Hoc w serii filmów dla operatora opieki medycznej Polmed
Kampania „Leczymy kompleksy” zwraca uwagę na problem niewykonywania badań profilaktycznych oraz niechęć Polaków do regularnej troski o swoje zdrowie. Firma oferująca opiekę medyczną chce przełamać tabu związane z obawami i negatywnym nastawieniem pacjentów do wizyt u lekarzy specjalistów. W działania zaangażowała grupę komików improwizatorów.
Cele kampanii to:
- zwrócenie uwagi Polaków na potrzebę zadbania o swoje zdrowie;
- uświadomienie problemu szukania wymówek, aby odłożyć wizytę u specjalisty na drugi, trzeci i dalszy plan.
Powstała seria krótkich spotów wideo, które podejmują w sposób humorystyczny tematykę związaną z:
- wizytami u lekarza;
- podejściem do chorób na różnych ich etapach;
- kompleksami towarzyszącymi badaniom.
W projekcie bierze udział improwizacyjna grupa teatralno-komediowa Ad Hoc
Jako jedna z pierwszych w Polsce wystawia ona spektakle tworzone na scenie na żywo, bez scenariusza. Sceny powstają na bazie sugestii publiczności i wyobraźni improwizatorów. Pierwszy skecz z serii „Leczymy kompleksy” dotyczy problemu przedkładania pracy i spraw domowych nad własne zdrowie.
Marka zdecydowała się na taką formę komunikacji, kierując się wynikami badań
Te wskazują, że działania promujące zdrowie zrealizowane w sposób humorystyczny pomagają w łagodzeniu potencjalnych zachowań obronnych. Zwiększają przy tym skłonność do działań prozdrowotnych. Z kolei komunikacja oparta na strachu może wywołać niepokój, wzmagając u odbiorcy postawę obronną. Stworzone materiały mają uświadamiać widzom, że powody, przez które zaniedbują swój stan zdrowia, są równie powszechne, co błahe.
W ramach kampanii poruszone zostaną m.in. kwestie:
- strachu przed diagnozą i przekonania, że jeśli nie wiemy o chorobie to jej skutki nas nie dotyczą;
- kompleksów związanych z ciałem i wstydem, który towarzyszy Polakom podczas wizyty u lekarza;
- samodiagnozowania się przez internet i leczenia na własną rękę;
- obaw związanych z oceną stylu życia przez lekarza oraz braku zaufania do jego doświadczenia;
- interakcji i relacji wewnątrzrodzinnych.
Odcinki serii będą pojawiały się regularnie w okresie od stycznia do czerwca 2023 na YouTube i profilach marki Polmed w mediach społecznościowych. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada agencja Cyrek Digital.
- 4