Grupa PZU i PKN Orlen z nową polityką zakupów marketingowych
  • 0
  • 1
30.07.2019

Grupa PZU i PKN Orlen z nową polityką zakupów marketingowych

Grupa PZU i PKN Orlen pogłębiają strategiczną współpracę. Łącząc swoje działania w wielu różnych obszarach, chcą realizować synergię wynikającą ze skali działalności. Jednym z kolejnych pól współpracy, obok działań związanych z wprowadzeniem PPK czy projektów CSR, będzie polityka zakupowa. Pierwszym obszarem będą m.in zakupy usług marketingowych i reklamowych.

Grupa PZU i PKN Orlen zamierzają utworzyć podmiot, który będzie świadczył usługi związane z szeroko pojętymi zakupami usług marketingowych i reklamowych, takich jak zakup powierzchni reklamowej. Spółki złożyły w tej sprawie formalny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej Orlenu, w kontekście tworzenia nowej spółki wskazał na globalne podejście do komunikacji marketingowej. Wspomniał o konieczności wzmacniania rozpoznawalności marek w ramach Grupy Orlen.

Rynek reklamy ewoluuje bardzo dynamicznie i nie zamierzamy się temu biernie przyglądać. Działamy globalnie, nasze produkty oferowane są w ponad 100 krajach na sześciu kontynentach. Nasza detaliczna sieć sprzedaży działa nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech, w Czechach i na Litwie, a od 2019 r. również na Słowacji.

Przeniesienie kompetencji marketingowych, szczególnie w Internecie, wewnątrz Grupy to przede wszystkim gwarancja spójności komunikacji, a co za tym idzie wzmacnianie siły naszych marek. Łatwiej będzie też prowadzić ewaluację realizowanych kampanii i skupiać się na najbardziej efektywnych na danym rynku narzędziach. To także nowe możliwości w budowaniu bezpośrednich relacji z naszymi klientami, głównie poprzez wykorzystanie programów lojalnościowych – mówi Adam Burak.

O wspólnym projekcie wypowiedział się także Damian Ziąber, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU. Przypomniał, że coraz więcej marek szuka rozwiązań podnoszących efektywność zakupu usług reklamowych. Marki potrzebują nowych sposobów prowadzenia komunikacji z odbiorcą końcowym.

Wciąż dążymy do optymalizacji efektywności wydatków reklamowych i marketingowych. Wspólnie z naszym partnerem chcemy pójść o krok dalej, wzorując się na światowych trendach. Nasze przedsięwzięcie ma pokazać, że na działania marketingowe można patrzeć szerzej niż tylko w obszarze branży, w której się działa. Łączenie budżetów marketingowych da natomiast efekty synergii, przede wszystkim kosztowej – komentuje Ziąber.

Nowa spółka będzie oferować pełen zakres wspomnianych usług. Grupa PZU ma pozytywne doświadczenia z zakresu synergii kosztowych. Działając wspólnie z Bankiem Pekao, osiągnęła w krótkim czasie znaczne oszczędności.

Adam Burak i Damian Ziąber zgodnie podkreślają, że jednym z naczelnych celów funkcjonowania reprezentowanych przez nich spółek jest stała budowa ich wartości dla akcjonariuszy. Dlatego weryfikacja i optymalizacja ponoszonych kosztów, w tym kosztów marketingowych, jest naturalnym działaniem mającym bezpośrednie przełożenie na przyszłe wyniki finansowe.

PKN Orlen i PZU nie podają szczegółów działalności operacyjnej nowej spółki, którą chcą powołać. Posiadanie wewnętrznych kompetencji do zakupu usług reklamowych wpisuje się w trendy światowe. Z szacunków ANA (Association of National Advertisers) wynika, że obecnie 78% marek tworzy własne wewnętrzne struktury tego typu. Jeszcze w 2013 r. odsetek takich brandów wynosił 58%.

  • 1

Orlen i Grupa PZU chcą wspólnie i niezależnie kupować media do swoich kampanii

29 lipca 2019