- 0
- 1
GroupM wprowadza firmę Choreograph do Polski i Europy Środkowej
GroupM (WPP) rozszerza działalność Choreograph, globalnej firmy zajmującej się danymi, na Polskę i region Europy Środkowo-Wschodniej (CEE).
Firma zatrudnia na całym świecie ponad 4 tys. specjalistów ds. danych, technologii i analityki. Pomaga w emisji ponad 13 mln reklam opartych na danych w każdej minucie. Również w tworzeniu ponad 200 niestandardowych modeli predykcyjnych każdego dnia. Choreograph zajmuje się też budowaniem i utrzymaniem Open Media Studio. Jest to część marketingowego systemu operacyjnego grupy WPP. Tę platformę dostarczania mediów end-to-end zespoły GroupM wykorzystują do tworzenia:
- łączników pomiędzy strategią marketingową a aktywacjami,
- dodatkowych korzyści dla klientów, opierając się na analizie danych.
Zespół Choreograph w Polsce i regionie CEE będzie liczył ponad 200 osób. Będą one pracować w biurach GroupM w:
- Polsce (Warszawie),
- Chorwacji,
- Czechach,
- Bośni,
- na Węgrzech,
- w Rumunii,
- Serbii,
- Słowacji,
- Słowenii,
- Ukrainie.
Na czele zespołu staje dwóch managerów: Maciej Kawka i Jarosław Dejneka.
– Znajdujemy się obecnie w bardzo newralgicznym dla branży momencie. Marketerzy muszą coraz mocniej skupiać się na danych, na coraz głębszej i coraz bardziej skomplikowanej ich analizie. Wszystko po to, by komunikacja ich brandów była efektywna. Dzięki centralizacji kluczowych kompetencji z tego obszaru w jednym miejscu będziemy teraz mogli jeszcze aktywniej wspierać reklamodawców w realizacji ich celów biznesowych. Zarówno w Polsce, jak i na poziomie regionu.
Na większości rynków CEE GroupM jest największym graczem, z udziałem na poziomie około 1/3 inwestycji reklamowych. Jednocześnie naszą ambicją jest, by w każdym z tych krajów marka GroupM była pierwszym skojarzeniem szefów marketingu, gdy mowa o takich kluczowych kwestiach jak efektywność i innowacyjność. A Choreograph, pełniąc rolę swego rodzaju centrum kompetencyjnego do spraw danych, nas w tym wspomoże – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE.
Agencje mediowe wchodzące w skład GroupM nadal będą głównym punktem kontaktowym dla klientów w zakresie dostarczania usług związanych z danymi, technologią i doradztwem. Ma to zapewnić płynne przejście do nowego modelu operacyjnego.
- 1