GroupM: rynek testuje programatyczną reklamę audio
  • 0
  • 1
16.07.2019

GroupM: rynek testuje programatyczną reklamę audio

Rozwój podcastów, muzycznych serwisów streamingowych oraz radia internetowego napędza dynamikę reklamy audio w Sieci. Programatyczne możliwości jej zakupu raczkują, ale polscy reklamodawcy i plannerzy są zainteresowani zautomatyzowanym zakupem dźwiękowej e-reklamy – pokazuje badanie Xaxis (GroupM) oraz IAB Europe.

Kilka procent plannerów i reklamodawców w Polsce miało styczność z możliwościami programatycznego zakupu reklamy audio. Zainteresowanie jest jednak spore. Co trzeci badany z Polski chciałby korzystać z takiego sposobu kupowania reklamy dźwiękowej.

Reklamodawcy dopiero testują na naszym rynku pierwsze możliwości programatycznego zakupu reklam audio. Programmatic audio jest znacznie bardziej rozpowszechniony na rynkach Europy Zachodniej. Badanie pokazało, że 60 proc. plannerów i reklamodawców z pozostałych rynków już testowało taką formę zakupu w odniesieniu do reklamy dźwiękowej.

Z czego wynika zainteresowanie reklamodawców, plannerów i wydawców internetowych rozwojem takiego modelu zakupu? Przede wszystkim z większych możliwości selektywnego dotarcia do pożądanych publiczności.

Znane już z innych segmentów reklamy cyfrowej możliwości programatycznego zakupu naturalnie kuszą także w reklamie audio. Budżety na cyfrowe audio pochodzą na razie z mediów digital. Stabilna konsumpcja tradycyjnego radia broni pozycji tego medium w torcie. Dla nadawców radiowych rozwój oferty programatycznego zakupu radia online może więc zaowocować dodatkowymi inwestycjami – mówi Agata Pospiszył, szefowa marki Xaxis w GroupM.

Polscy wydawcy, plannerzy i reklamodawcy uważają, że programatyczne możliwości zakupu reklamy dźwiękowej rozwijać się będą przede wszystkim w:

  • streamingowych serwisach muzycznych (92 proc. badanych przez Xaxis i IAB Europe),
  • radiu internetowym (80 proc.),
  • przestrzeni reklamowej oferowanej przez podcasty (68 proc.).

O badaniu
Badanie Xaxis i IAB Europe realizowane było w kwietniu i maju 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 500 przedstawicieli branży reklamowej w Europie.

  • 1

16 lipca 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
16.07.2019

AMS inwestuje w spółkę z rynku DOOH

AMS (Grupa Agora) został w lipcu 2019 r. większościowym udziałowcem Piano Group. To firma prowadząca działalność w obszarze digital out of home jako operator platformy MoveTV z ekranami w największych klubach fitness w Polsce i autorskimi treściami premium dostosowanym do oglądania podczas ćwiczeń. Dzięki tej transakcji AMS poszerzy portfolio o nowy rodzaj nośników i umocni pozycję w segmencie DOOH zgodnie ze strategią rozwoju Grupy Agora.

15 lipca 2019