GroupM: reklamodawcy zainteresowani addressable TV
  • 0
  • 4
18.11.2020

GroupM: reklamodawcy zainteresowani addressable TV

Addressable TV jest obiecującym i mocno wyczekiwanym przez marki rozwiązaniem reklamowym, pokazuje badanie GroupM zrealizowane wśród największych polskich reklamodawców. Ich zdaniem „targetowana telewizja” znajdzie zastosowanie wśród wszystkich, nie tylko niszowych czy regionalnych marek.

Dziewięciu na dziesięciu czołowych reklamodawców liczy na pojawienie się addressable TV w Polsce. Możliwość bardziej selektywnego dotarcia do ściślej zdefiniowanych grup konsumentów byłaby zdaniem większości respondentów atrakcyjna dla wszystkich marek. Tylko odpowiednio 3 i 6 proc. badanych uznało, że addressable TV to propozycja przede wszystkim dla niszowych lub regionalnych brandów.

Zainteresowanie addressable TV wiąże się z rolą telewizji. Jest ona kluczowa dla budowania wizerunku i sprzedaży, a jednocześnie nie daje obecnie dużej swobody w targetowaniu czy elastycznym reagowaniu na sytuację rynkową. Reklamodawcy dość nisko ocenili aktualne możliwości targetowania kampanii telewizyjnych na tle innych mediów, przede wszystkim cyfrowych.

Nasze badanie pokazało duże zainteresowanie innowacjami w obrębie reklamy telewizyjnej. Telewizja wciąż utrzymuje w Polsce świetną pozycję, ale i doświadcza niekorzystnych, szczególnie wśród młodej publiczności, trendów. A do tego pod względem możliwości planowania czy optymalizacji pozostaje daleko za światem mediów cyfrowych – mówi Izabela Albrychiewicz, prezes GroupM.

Jej zdaniem wprowadzenie addressable TV w obrębie linearnej telewizji mogłoby wiązać się ze sporymi korzyściami dla telewizji – zarówno w sensie komercyjnym, jak i wizerunkowym.

Świadomi ograniczeń natury technologicznej i prawnej bardzo kibicujemy więc temu rozwiązaniu. Reklamodawcy, jak pokazuje nasze badanie, również. Trzech na czterech z nich twierdzi, że akceptowalna byłaby dla nich zmiana wyceny czasu reklamowego, w którym całościowy budżet kampanii mógłby być niższy, ale już koszt dotarcia do ściślej sprecyzowanych grup większy – dodaje szefowa GroupM.

O badaniu
Badanie realizowane było w maju 2020 r. metodą wywiadów internetowych wśród 50 polskich top reklamodawców.

  • 4
addressable TV

Reklamodawcy są zainteresowani addressable TV

18 listopada 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.11.2020

Covid-19 wymusza jeden z największych w historii wzrost inwestycji w technologie – pokazuje badanie KPMG

Podczas pierwszej fali pandemii Covid-19 firmy wydawały dodatkowo około 15 mld dol. tygodniowo więcej na technologie, aby zapewnić bezpieczne przejście swoich organizacji na pracę w trybie zdalnym – pokazuje raport „CIO Survey 2020: Everything changed. Or did it?” KPMG International i Harvey Nash. Liderzy działów IT zapytani o kluczowe obszary technologiczne, w które inwestują organizacje, wymieniają: bezpieczeństwo i prywatność (47%), zarządzanie doświadczeniami i zaangażowaniem klientów (44%) oraz infrastrukturę i rozwiązania chmurowe (35%).

17 listopada 2020