Group One z luką płacową 0,6% - Marketing przy Kawie
Group One mierzy lukę płacową między kobietami i mężczyznami we wszystkich swoich agencjach
  • 0
  • 1
10.03.2025

Group One mierzy lukę płacową między kobietami i mężczyznami we wszystkich swoich agencjach

Wyprzedzając o kilka lat nadchodzące dyrektywy unijne, niezależna grupa marketingowa Group One zmierzyła swój poziom luki płacowej. Wynik 0,6% skorygowanej luki wskazuje, że dysproporcje w wynagrodzeniach ze względu na płeć nie występują w tej organizacji.

Badanie zlecono niezależnemu podmiotowi z rynku, firmie Willis Towers Watson Polska. Obejmowało ono wszystkie spółki wchodzące w skład Group One, tj.:

  • Change Serviceplan,
  • Game Changer,
  • GetLouder,
  • Gong,
  • Grow Now,
  • Labcon,
  • MediaPlus,
  • Media Ready,
  • Media Republic,
  • Plan.Net,
  • TechNest,
  • RL Media,
  • Salestube,
  • Value Media,
  • Unmute.

Skorygowana luka płacowa całego Group One wynosi 0,6%

Oznacza to, że właściwie nie ma różnicy w wynagradzaniu w firmie między mężczyznami i kobietami na tych samych stanowiskach, przy podobnym wykształceniu i doświadczeniu. Przykładowo, przy wynagrodzeniu minimalnym 4,8 tys. zł brutto ta różnica wynosi 28 zł.

Zgodnie z wytycznymi dyrektywy o jawności płac skorygowana luka płacowa:

  • poniżej 5% nie wymaga od organizacji planu naprawczego,
  • poniżej 1% świadczy o tym, że w firmie nie występuje problem nierówności płac ze względu na płeć.

– Temat płacy fair jest jednym z naszych priorytetów, dlatego kilka miesięcy temu poprosiliśmy o przeprowadzenie wspomnianego badania na długo przed tym, jak całą Unię Europejską obejmie obowiązek raportowania w związku z dyrektywą ESG. Przepisy wchodzą w życie w 2026 r., ale my nie chcieliśmy czekać. Podobnie jak w tematach sustainability, tu też jako pierwsza firma w naszej branży chcemy zainspirować konkurencję do podjęcia dodatkowego wysiłku na rzecz prowadzenia odpowiedzialnego społecznie biznesu – mówi Ewa Górska, head of human capital w Group One Media.

Lukę płacową mierzy się w dwóch wariantach – nieskorygowanym (luka surowa) i skorygowanym. Pierwszy wariant przy porównaniu wynagrodzeń nie bierze pod uwagę czynników innych niż płeć, pomija więc kwestie stażu pracy czy wykształcenia. Dlatego to właśnie lukę skorygowaną określa się mianem wiarygodnej i precyzyjnej.

Średnia luka płacowa wynosi w branży 6,1%, a ogólnopolsko 10,4%. Badanie luki płacowej przez Group One będzie powtarzane regularnie i może być benchmarkiem dla pozostałych pracodawców.

Group One mierzy lukę płacową między kobietami i mężczyznami we wszystkich swoich agencjach

Group One mierzy lukę płacową między kobietami i mężczyznami we wszystkich swoich agencjach

 

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

10 marca 2025

7 marca 2025

  • 3
  • 2
  • 0
7.03.2025

Globalny spot Old Spice pokazuje statek piracki i nawiązuje do kultowej kampanii „Siedzę na koniu”

Spot zatytułowany „Unbelievably Long-Lasting it can only be Old Spice” oparty jest na humorystycznej opozycji. Z jednej strony przedstawia najbardziej śmierdzące miejsce na morzu, czyli piracki statek. Z drugiej – promuje zapach Old Spice o przedłużonym działaniu. Produkt ma sprostać wymaganiom konsumentów, którzy narzekają, że dezodoranty dostępne na rynku nie zapewniają ochrony przez cały dzień.