- 0
- 1
Group One mierzy lukę płacową między kobietami i mężczyznami we wszystkich swoich agencjach
Wyprzedzając o kilka lat nadchodzące dyrektywy unijne, niezależna grupa marketingowa Group One zmierzyła swój poziom luki płacowej. Wynik 0,6% skorygowanej luki wskazuje, że dysproporcje w wynagrodzeniach ze względu na płeć nie występują w tej organizacji.
Badanie zlecono niezależnemu podmiotowi z rynku, firmie Willis Towers Watson Polska. Obejmowało ono wszystkie spółki wchodzące w skład Group One, tj.:
- Change Serviceplan,
- Game Changer,
- GetLouder,
- Gong,
- Grow Now,
- Labcon,
- MediaPlus,
- Media Ready,
- Media Republic,
- Plan.Net,
- TechNest,
- RL Media,
- Salestube,
- Value Media,
- Unmute.
Skorygowana luka płacowa całego Group One wynosi 0,6%
Oznacza to, że właściwie nie ma różnicy w wynagradzaniu w firmie między mężczyznami i kobietami na tych samych stanowiskach, przy podobnym wykształceniu i doświadczeniu. Przykładowo, przy wynagrodzeniu minimalnym 4,8 tys. zł brutto ta różnica wynosi 28 zł.
Zgodnie z wytycznymi dyrektywy o jawności płac skorygowana luka płacowa:
- poniżej 5% nie wymaga od organizacji planu naprawczego,
- poniżej 1% świadczy o tym, że w firmie nie występuje problem nierówności płac ze względu na płeć.
– Temat płacy fair jest jednym z naszych priorytetów, dlatego kilka miesięcy temu poprosiliśmy o przeprowadzenie wspomnianego badania na długo przed tym, jak całą Unię Europejską obejmie obowiązek raportowania w związku z dyrektywą ESG. Przepisy wchodzą w życie w 2026 r., ale my nie chcieliśmy czekać. Podobnie jak w tematach sustainability, tu też jako pierwsza firma w naszej branży chcemy zainspirować konkurencję do podjęcia dodatkowego wysiłku na rzecz prowadzenia odpowiedzialnego społecznie biznesu – mówi Ewa Górska, head of human capital w Group One Media.
Lukę płacową mierzy się w dwóch wariantach – nieskorygowanym (luka surowa) i skorygowanym. Pierwszy wariant przy porównaniu wynagrodzeń nie bierze pod uwagę czynników innych niż płeć, pomija więc kwestie stażu pracy czy wykształcenia. Dlatego to właśnie lukę skorygowaną określa się mianem wiarygodnej i precyzyjnej.
Średnia luka płacowa wynosi w branży 6,1%, a ogólnopolsko 10,4%. Badanie luki płacowej przez Group One będzie powtarzane regularnie i może być benchmarkiem dla pozostałych pracodawców.

Group One mierzy lukę płacową między kobietami i mężczyznami we wszystkich swoich agencjach