- 1
- 2
Heineken zachęca do przeniesienia spotkań grup online do świata rzeczywistego
Heineken udostępnia internetowym grupom znajomych przestrzeń do spotkań w realu przy piwie. To kontynuacja platformy kreatywnej „Social Off Socials”.
Aktywacją „Group Chat Bar” marka Heineken namawia, by choć na chwilę porzucić cyfrową komunikację na rzecz spotkań w świecie rzeczywistym (IRL – In Real Life). Podkreśla, że nic nie zastąpi rozmowy przy piwie. Do projektu zaprosiła koszykarza NBA – Josha Harta z New York Knicks. Ten utrzymuje kontakt z przyjaciółmi rozproszonymi między Nowym Jorkiem, Los Angeles i Miami poprzez prywatną grupę o nazwie Cold Water.
Na jeden dzień Heineken zaaranżował w Nowym Jorku bar Cold Water
Miejsce tematycznie nawiązywało do dowcipów i memów, które krążyły w grupie od lat.
Od lat Heineken pozycjonuje się jako marka budująca relacje. Kampania jest również odpowiedzią na trend spadku spożycia piwa i ogólniej alkoholu w USA. Odpowiedzią były inwestycje w warianty bezalkoholowe, takie jak Heineken 0.0.
Dotychczas w ramach platformy „Social Off Socials” Heineken:
- zachęcał ograniczenia mediów społecznościowych,
- skonstruował etui na telefon do walki z cyfrowym przeciążeniem,
- wprowadził aplikację dla uczestników koncertów, która zmienia smartfony w „nudne telefony”,
- stworzył telefon bez internetu.
Aktywację „Group Chat Bar” wspierają dane z badania, które zleciła marka. Badanie przeprowadzono online na próbie 1000 Amerykanów (użytkownicy smartfonów, wiek 25–45 lat, w ostatnim miesiącu aktywnie uczestniczący w grupach czatowych). Termin: 2–6 października 2025 r.
Główne wnioski z badania
- 94% Amerykanów jest obecnie w grupach czatowych.
- 29% spotyka się ze swoimi grupami osobiście co najwyżej raz w miesiącu.
- 80% chciałoby spotykać się częściej.
- 75% respondentów stwierdziło, że czuje się bliżej grupy po spotkaniu osobistym.
- 87% zgodziło się, że nic nie zastąpi spotkań w realu.
- 83% osób spotykających się osobiście ma po takich spotkaniach poczucie odświeżenia i energii.
Marka ogłosiła ogólnokrajowy konkurs, w którym jedna amerykańska grupa czatowa ma szansę wygrać własne, spersonalizowane doświadczenie. Group Chat Bar zamieni cyfrowe rozmowy w spotkanie w realu. Udział w konkursie jest możliwy poprzez komentowanie postów o inicjatywie w mediach społecznościowych, a także bezpośrednio na stronie marki.


