Gramy na telefonach dla zabawy, relaksu i zabicia czasu – Inquiry i TryEvidence zbadały gaming
  • 0
  • 2
9.12.2022

Gramy na telefonach dla zabawy, relaksu i zabicia czasu – Inquiry i TryEvidence zbadały gaming

Gaming to zjawisko coraz bardziej popularne wśród Polaków. Mamy wyraźne preferencje co do rodzaju gier oraz urządzeń do grania. Jednocześnie coraz mocniej na polski rynek wkracza e-sport.

Agencja badawcza Inquiry we współpracy z TryEvidence zrealizowała badanie wśród dorosłych Polaków, dotyczące zwyczajów związanych z gamingiem oraz e-sportem. Pokazało ono, że 2/3 Polaków spotkało się ze zjawiskiem gamingu. Tyle samo osób zadeklarowało, że w ciągu ostatniego roku grało w rozmaite gry.

Gaming najczęściej kojarzony jest z zabawą, relaksem czy też po prostu zabiciem czasu, czasem także z rywalizacją. Natomiast e-sport to wciąż mało popularne zjawisko, nie zawsze też wiemy, na czym ono polega. Zainteresowanie e-sportem deklaruje obecnie 6% badanych.

Gramy przede wszystkim na telefonach. Wśród konsol największą popularnością cieszą się rożne wersje PlayStation, a następnie Xbox. Co drugi polski gracz wybiera gry logiczne – to zdecydowanie najpopularniejszy rodzaj gier. Polacy lubią jednak również gry karciane oraz łamigłówki. Co trzeci gracz sięga po gry przygodowe oraz gry akcji. Dwie zdecydowanie najbardziej popularne gry wskazywane spontanicznie przez Polaków to FIFA (13% wskazań) oraz Minecraft (9% wskazań).

Mocno różnimy się między sobą, jeśli chodzi o zwyczaje związane z gamingiem

Kobiety znacznie rzadziej angażują się w granie, a jeśli już, to częściej niż mężczyźni wybierają gry logiczne, karciane oraz łamigłówki. Mężczyźni zdecydowanie częściej od kobiet sięgają natomiast po gry akcji, gry strategiczne czy wyścigowe.

Zdecydowanie najczęściej grają osoby młode, w wieku od 18 do 34 lat. Mimo to ponad połowie badanych w grupie powyżej 55 lat również zdarzyło się grać w ciągu ostatniego roku. W tej grupie graczy bezsprzecznie dominują gry logiczne oraz karciane.

Te osoby, które grają regularnie na telefonie lub konsoli, poświęcają temu średnio 8 godzin tygodniowo. Średnia ta jest wyższa i wynosi 11,5 godziny w przypadku grania na laptopie lub komputerze. Pandemia COVID-19 miała przy tym znaczący wpływ na wzrost częstotliwości grania w różnego rodzaju gry – deklaruje tak 4 na 10 graczy.

Gramy w gry różnego rodzaju, coraz częściej i dłużej, a pandemia znacząco wpłynęła na te zwyczaje. Gaming to zjawisko obecne nie tylko w grupie osób bardzo młodych Polaków, lecz także wśród starszych grup wiekowych. Co więcej, dociera do nas e-sport i streaming gier, który jeszcze niedawno stanowił zupełną niszę. Z pewnością będziemy się w naszych badaniach i publikacjach bliżej przyglądać zmianom, jakie będą na tym rynku zachodzić – komentuje Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry.

Statystyczny Polak rzadko interesuje się wydarzeniami gamingowymi oraz e-sportem. Doświadczenia związane z uczestnictwem w wydarzeniach gamingowych deklaruje 12% graczy, co oznacza 8% ogółu Polaków. Dodatkowo 4 na 10 Polaków spotkało się z pojęciem streamingu gier, najczęściej za pośrednictwem platformy Xbox Cloud Gaming.

O badaniu
Badanie zostało zrealizowane we wrześniu 2022 r. na reprezentatywnej próbie 1005 dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov).

  • 2
E-sport i gaming w Polsce. Gramy na telefonach dla zabawy, relaksu i zabicia czasu

E-sport i gaming w Polsce. Gramy na telefonach dla zabawy, relaksu i zabicia czasu

E-sport i gaming w Polsce. Gramy na telefonach dla zabawy, relaksu i zabicia czasu

9 grudnia 2022

8 grudnia 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.12.2022

65% Polaków popiera wdrożenie zakazu pakowania żywności w plastik. Wolą papier i karton. Badanie Ekobarometr

Za wprowadzaniem w Polsce przepisu zakazującego sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach opowiada się 65% Polaków. Według większości badanych najlepszym materiałem do zastąpienia plastiku jest papier i karton. Zdaniem 52% polskich konsumentów takie opakowanie jest najbardziej ekologiczne. Takie wyniki przyniosło cykliczne badanie Ekobarometr, przeprowadzone przez pracownię SW Research we współpracy z Grupą Akomex.

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
8.12.2022

Oczekiwania Polaków dotyczące obsługi klienta

W kontaktach z działami obsługi klienta Polacy przede wszystkim oczekują szybkości i efektywności działania. W tym kontekście trudno się dziwić, że kiedy kontaktujemy się z działem obsługi, najbardziej irytują nas rzeczy, które wydłużają czas załatwienia naszej sprawy. To np. długie oczekiwanie na kontakt z konsultantem, liczne przełączanie pomiędzy różnymi osobami oraz łączenie z automatem. Takie wyniki przyniosła druga edycja badań Armatis Customer Experience Index.