Graficzne ostrzeżenia odwodzą konsumentów od zakupu słodkich napojów
  • 0
  • 0
12.02.2019

Graficzne ostrzeżenia odwodzą konsumentów od zakupu słodkich napojów

Etykiety zawierające zdjęcie łączące spożywanie słodkich napojów z otyłością, cukrzycą czy próchnicą mogą ograniczyć chęć zakupu tego typu produktów. Takie wnioski przynosi badanie naukowców z Harvardu.

Graficzne etykiety ostrzegawcze od lat wykorzystywane są w branży tytoniowej. W branży spożywczej to jednak nowy pomysł.

Badacze przetestowali trzy różne etykiety. Pierwsza z nich zawierała jedynie tekstowe ostrzeżenie przed niekorzystnym wpływem słodkich napojów na zdrowie. Na drugiej umieszczono zdjęcie, a na trzeciej informację o kaloryczności produktu. Ostrzeżenia wyświetlano w pobliżu produktów w stołówce szpitalnej w Massachusetts.

Etykiety testowano kolejno, robiąc pomiędzy nimi dwutygodniowe przerwy. W tym czasie sprzedano ponad 20 tys. napojów.

W tygodniach, gdy stosowano graficzne ostrzeżenia, sprzedaż spadła o 14,8%. Co więcej, konsumenci najwyraźniej zastąpili słodkie napoje wodą. W tym czasie spadła bowiem średnia kaloryczność kupowanych napojów. Ostrzeżenia tekstowe i etykiety z informacją o kaloryczności nie miały istotnego wpływu na zakup.

Badacze przeprowadzili też badanie internetowe. Pytali konsumentów o to, jak obejrzane przez nich etykiety wpłyną na zakup napojów. Ostrzeżenia graficzne zwiększyły negatywne odczucia dotyczące samych słodkich napojów. Sprawiły też, że zagrożenie dla zdrowia stało się istotniejsze niż smak.

Szczegółowe wyniki badania zostały opublikowane w „Psychological Science”.

Źródło: www.news.harvard.edu

12 lutego 2019

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
12.02.2019

Sport potrzebuje sponsoringu – pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie. Zmalał natomiast odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że fakt, iż dana firma jest sponsorem, spowodował, że zainteresował się jej ofertą – wynika z badania „Sponsoring monitor 2018” ARC Rynek i Opinia.