Google zamierza zablokować niektóre dane użytkowników reklamodawcom
  • 0
  • 1
15.11.2019

Google zamierza zablokować niektóre dane użytkowników reklamodawcom

Google planuje ograniczenie reklamodawcom dostępu do danych osobowych użytkowników. Ma to rozwiązać problemy związane z prywatnością.

Amerykańskie przedsiębiorstwo ograniczy reklamodawcom możliwość przeglądania niektórych informacji podczas licytowania reklam display. Ograniczenia wejdą w życie w lutym 2020 r.

Decyzja nastąpiła po publikacji „Financial Timesa”. Dziennik odkrył, że niektóre strony o tematyce zdrowotnej udostępniają firmom – w tym Google – wrażliwe informacje na temat użytkowników. Wśród nich znalazły się informacje o objawach chorobowych czy diagnozach.

Firma po rozmowach z organami ochrony danych postanowiła zatem usunąć te informacje. Taki komunikat ogłosiła Chetna Bindra, członek zespołu Google ds. zaufania i prywatności użytkowników. Zmiana ma uniemożliwić reklamodawcom łączenie wrażliwych danych z indywidualnymi użytkownikami. W grę wchodzą informacje o wyznawanej religii, poglądach politycznych czy orientacji seksualnej.

Tymczasem reklamodawcy przekonują, że ten ruch może zwiększyć kontrolę Google nad danymi użytkowników. Obawiają się, że w przyszłości umocni to dominację firmy w reklamie online.

Źródło: www.ft.com

  • 1
Google zablokuje

Google zablokuje niektóre dane

15 listopada 2019