Google usunął miliardy nieodpowiednich reklam
  • 0
  • 1
9.05.2020

Google usunął miliardy nieodpowiednich reklam

W 2019 r. Google usunął 2,7 mld „złych reklam”. Określa tak przekazy, które łamią prawo, np. oferują produkty w znacznie zawyżonych cenach albo wyłudzają dane użytkowników. W tym roku takich reklam może być jeszcze więcej ze względu na epidemię koronawirusa.

Epidemia i niedobór środków medycznych sprawiły, że w Sieci zaroiło się od reklam produktów sanitarnych, takich jak maseczki. Często w zawyżonych cenach, bez koniecznych certyfikatów. Sporo jest także fikcyjnych ofert. Google stworzył specjalny zespół, który przeczesuje Sieć i kasuje takie reklamy. Nie tylko medyczne, ale też te związane np. z fikcyjnymi ofertami pomocy dla bezrobotnych. W 2019 r. Google usunął 2,7 mld fałszywych reklam, co oznacza wzrost o 17,4 proc.

Usunął również reklamy z 21 mln niewłaściwych stron internetowych, a oprócz tego zablokował 1,2 mln kont wydawców łamiących zasady. Google podał też dane związane z wybranymi rodzajami internetowych przestępstw reklamowych. Przykładowo, w 2019 r. usunięto o 50 proc. mniej reklam związanych z phishingiem. To metoda wprowadzania użytkownika w błąd, tak aby wydał poufne informacje lub umożliwił zainfekowanie komputera szkodliwym oprogramowaniem.

Liczba reklam zablokowanych lub usuniętych przez Google:

  • 2012:  224 mln
  • 2013:  350 mln
  • 2014:  524 mln
  • 2015:  780 mln
  • 2016:  1,7 mld
  • 2017:  3,2 mld
  • 2018:  2,3 mld
  • 2019:  2,7 mld

źródła: Blog.google; Warc

  • 1
W ubiegłym roku Google usunął miliardy przekazów reklamowych łamiących prawo

W ubiegłym roku Google usunął miliardy przekazów reklamowych łamiących prawo

sceptyczna

2 miesiące temu

Głupota. Reklamy na maski i anty Covid ruszyły w 2020, a nie w 2019, nie widzę wiec związku.

Rozwiń komentarze

9 maja 2020

7 maja 2020