W 2024 r. Google usunął 5,1 mld fałszywych reklam - Marketing przy Kawie
W 2024 r. Google usunął 5,1 mld fałszywych reklam
  • 0
  • 1
22.04.2025

W 2024 r. Google usunął 5,1 mld fałszywych reklam

W 2024 r. Google zablokował lub usunął ponad 5,1 mld reklam naruszających zasady ekosystemu reklamowego, w tym 10,7 mln reklam politycznych. Zawieszono także ponad 39,2 mln kont reklamodawców. Google publikuje raport na temat bezpieczeństwa reklam.

Coroczny raport Google na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report) podsumowuje najważniejsze działania podejmowane w celu ochrony użytkowników, wydawców i reklamodawców oraz przeciwdziałania nadużyciom w ekosystemie reklamowym.

W 2024 r. Google zablokował ponad 5,1 mld reklam naruszających zasady. Ograniczył też widoczność kolejnych 9,1 mld. Jednocześnie zawieszono ponad 39,2 mln kont reklamodawców, które nie spełniały obowiązujących wymagań.

Ponadto Google zablokował lub ograniczył wyświetlanie reklam na ponad 1,3 mld stron wydawców. Z kolei w przypadku ponad 220 tys. witryn wprowadzono egzekwowanie zasad na poziomie całej strony.

W 2024 r. Google wprowadził ponad 30 aktualizacji zasad dla ekosystemu reklamowego

Zasada wprowadzania użytkowników w błąd to jedna z reguł, które Google uaktualnił w poprzednim roku. Reklamy generowane przez sztuczną inteligencję i wykorzystujące wizerunek osób publicznych to coraz popularniejsze nadużycie nieuczciwych reklamodawców.

Aby ograniczyć ten proceder, Google stworzył specjalistyczny zespół ponad 100 ekspertek i ekspertów, odpowiedzialnych za opracowanie nowych rozwiązań. W efekcie na stałe zablokowano ponad 700 tys. kont reklamodawców. Doprowadziło to do 90-procentowego spadku tego rodzaju nadużyć w skali roku.

W ubiegłym roku Google skupił się na rozwoju dużych modeli językowych (LLM)

Wdrożył ponad 50 ulepszeń, które mają pozwolić skuteczniej i precyzyjniej egzekwować zasady reklamowe w szerokiej skali. Dzięki AI zespoły Google są w stanie szybciej identyfikować i blokować nieuczciwych reklamodawców już na etapie zakładania konta – w 2024 r. zawieszono łącznie ponad 39,2 mln kont.

W ubiegłym roku w wielu miejscach na świecie odbywały się wybory, dlatego działania Google koncentrowały się na ochronie użytkowników przed dezinformacją polityczną. Rozszerzono obowiązek weryfikacji tożsamości i przejrzystości dla reklamodawców publikujących reklamy wyborcze w kolejnych krajach i regionach. W reklamach zaczęły pojawiać się oznaczenia „Opłacone przez”, a użytkownicy zyskali dostęp do publicznego raportu przejrzystości, który umożliwia sprawdzenie, kto finansuje daną kampanię. Ponadto Google wprowadził obowiązek informowania o treściach wygenerowanych przez AI w reklamach wyborczych.

Google Ads Safety Report

Google publikuje Ads Safety Report

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

22 kwietnia 2025

  • 0
  • 1
  • 0
22.04.2025

Zarobki w marketingu i sprzedaży w 2025 r. – raport Manpower

Specjalista ds. marketingu otrzymuje miesięcznie 8–13 tys. zł brutto, menedżer 16–26 tys. zł brutto. Wśród kadry kierowniczej najwyższe wynagrodzenie osiąga dyrektor generalny (35–60 tys. zł brutto). Na równie atrakcyjne płace mogą liczyć także dyrektor sprzedaży (25–50 tys. zł brutto), dyrektor ds. e-commerce (25–45 tys. zł brutto) oraz dyrektor ds. eksportu (25–45 tys. zł brutto). Tak wynika z raportu Manpower i RocketJobs.pl.

21 kwietnia 2025