Google podsumowuje rok YouTube. Planuje wzrost przychodów reklamowych
  • 0
  • 1
9.02.2023

Google podsumowuje rok YouTube. Planuje wzrost przychodów reklamowych

Przychody firmy Alphabet, właściciela Google, wzrosły w czwartym kwartale 2022 zaledwie o 1 proc. Jednym z celów na ten rok jest wzrost przychodów z formatu YouTube Shorts.

Przychody koncernu Alphabet:

  • 2021: 257,6 mld dol.
  • 2022: 282,8 mld dol.

Zysk netto:

  • 2021: 76 mld dol.
  • 2022: 59,8 mld dol.

Przychody z wyszukiwarki i YouTube spadły o 8 proc., do 7,96 mld dol. Jak powiedział Philipp Schindler, chief business officer Google, w 2023 r. koncern oczekuje wzrostu przychodów YouTube. Szczególnie liczy na wzorowany na TikToku format Shorts. Notuje on 50 mld wyświetleń dziennie, ale ciągle jest na wczesnym etapie monetyzacji.

W sierpniu YouTube rozpoczął program YouTube Shorts Fund dla twórców krótkich filmów. Zaoferował od 100 do 10 tys. dol. za film w zależności od oglądalności i zaangażowania. „Więcej twórców to więcej treści, co oznacza większą liczbę widzów. Zapewnia to większe możliwości reklamodawcom” – powiedział Schindler.

W przyszłym sezonie, na mocy umowy z ligą futbolu amerykańskiego NFL amerykańscy kibice będą mogli oglądać niedzielne mecze NFL w usłudze płatnej subskrypcji YouTube Premium. Oficjalny, bezpłatny kanał NFL na YouTube powstał w 2015 r. i dzisiaj ma 10 mln subskrybentów.

  • 1
Google podsumowuje rok YouTube

Google podsumowuje rok YouTube

 

9 lutego 2023

8 lutego 2023