Google oskarżany o potajemne przekazywanie danych reklamodawcom
  • 0
  • 0
5.09.2019

Google oskarżany o potajemne przekazywanie danych reklamodawcom

Konkurencja oskarża Google o wykorzystywanie ukrytych stron WWW, które przekazują dane o użytkownikach reklamodawcom. Podważałoby to własne zasady firmy i pozwalało obejść unijne przepisy dotyczące prywatności, które wymagają zgody i przejrzystości.

Dowody zostały przedłożone w dochodzeniu prowadzonym przez irlandzkiego regulatora danych, który nadzoruje europejski biznes Google. Amerykańska firma technologiczna jest oskarżana o „wykorzystywanie danych osobowych bez wystarczającej kontroli lub obaw o ochronę danych”.

Organ sprawdza, czy Google wykorzystuje dane wrażliwe, jak te dotyczące rasy, zdrowia czy poglądów politycznych do targetowania reklam. Wśród zebranych dowodów są zeznania Johnny’ego Ryana, chief policy officera niszowej wyszukiwarki Brave.

Twierdzi on, że odkrył tajne strony WWW, gdy próbował monitorować, w jaki sposób jego dane są wymieniane na giełdzie reklamowej Google w DoubleClick. Giełda, zwana obecnie Authorized Buyers, jest największym na świecie domem aukcyjnym reklam w czasie rzeczywistym, sprzedającym powierzchnię reklamową na stronach internetowych.

Johnny Ryan twierdzi, że odkrył, iż Google oznaczył go etykietą identyfikującą. Tę przekazał firmom zewnętrznym zalogowanym na ukrytej stronie internetowej. Strona nie zawierała żadnych treści. Miała jednak unikalny adres, który łączył ją z przeglądanymi przez Ryana stronami. Następnie firmy mogły połączyć profil śledzonego i jego zachowania online z profilami innych firm, aby targetować reklamy.

Ryan znalazł sześć odrębnych stron, które nadały mu identyfikator w czasie godzinnego przeglądania witryn w przeglądarce Google Chrome. Identyfikator zawierał wyrażenie „google_push” i został wysłany do co najmniej ośmiu firm reklamowych.

Rzecznik prasowy Google twierdzi, że firma nie zna szczegółów dotyczących informacji przekazanych przez Ryana. Podkreśla on też, że firma współpracowała przy dochodzeniach prowadzonych w Irlandii i Wielkiej Brytanii.

Nie wyświetlamy spersonalizowanych reklam ani nie wysyłamy ofert do oferentów bez zgody użytkownika – dodaje.

Eksperyment Ryana został odtworzony przez analityka reklamowego Zacha Edwardsa. Prowadzi on firmę konsultingową Victory Medium. Do testowania zachowań Google w ciągu miesiąca udało mu się zrekrutować setki osób. Badanie potwierdziło, że identyfikator był rzeczywiście unikalny i został udostępniony wielu firmom reklamowym w celu zwiększenia ich możliwości kierowania reklam.

Źródło: www.ft.com

S.

2 tygodnie temu

Oj tam, oj tam...

Andersen

2 tygodnie temu

Wiemy, że tak się dzieje, od dawna, ale czemu nikt nie wyjaśnia krok po kroku jak się przed tym bronić.

5 września 2019

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 2
5.09.2019

Procter & Gamble i National Geographic ze wspólnym serialem dokumentalnym o wyzwaniach, z jakimi mierzy się ludzkość

Powstał sześcioodcinkowy serial dokumentalny wyprodukowany przez National Geographic i Procter & Gamble we współpracy z Global Citizen i RadicalMedia. Podejmuje on temat najtrudniejszych wyzwań, z jakimi mierzy się ludzkość. W serialu występują m.in.: Hugh Jackman, Common, Usher, Rachel Brosnahan, Gayle King, Bonang Matheba, Darren Criss, Pharrell Williams, Uzo Aduba, Becky G oraz Priyanka Chopra Jonas.