Google, Facebook, Netflix – firmy, które stoją za odpływem czytelników z prasy, same się w niej reklamują
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 0
4.12.2018

Google, Facebook, Netflix – firmy, które stoją za odpływem czytelników z prasy, same się w niej reklamują

Firmy technologiczne, które znacząco przyczyniły się do odpływu budżetów reklamowych z drukowanej prasy, wykorzystują to medium w swoich działaniach promocyjnych. Robią tak m.in. Facebook, Google czy Netflix.

Rdzennie internetowe przedsiębiorstwa zgarniają rosnące wydatki reklamowe. Wiele firm, które zbiły fortuny, sprzedając precyzyjnie targetowane kreacje online, stało się dużymi nabywcami reklam w zdecydowanie mało technologicznym medium: prasie drukowanej.

To właśnie takie firmy jak Google czy Netflix, które narodziły się w Internecie, są obecnie największymi reklamodawcami „New York Timesa”. Zwraca na to uwagę Meredith Kopit Levien, chief operating officer dziennika. Jak dodaje, jest w tym pewna ironia. Reklamowy krajobraz się zmienił, ale nowym mediom wciąż trudno dorównać prestiżowi pisma – mówi dyrektor operacyjna NYT.

Tymczasem we wrześniu internetowa firma Trade Desk wykupiła reklamy w tytułach „New York Times” i „Wall Street Journal”, jednocześnie wyśmiewając reklamę prasową. W reklamach przyznawała, że to prawdopodobnie najgorsza kampania, jaką prowadzi. Radziła przy tym czytelnikom, by lepiej skorzystali z działań targetowanych i popartych analizą danych.

Przywodzi to na myśl reklamę agencji Artegence sprzed kilku lat. Firma promowała wówczas swoją ofertę doradczą przeznaczoną dla wydawców prasowych. Problem w tym, że robiła to, zamieszczając zdjęcie nagrobka prasy. Nie spodobało się to Izbie Wydawców Prasy.

Źródło: www.bloomberg.com

4 grudnia 2018