„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes” – Zalando w kampanii chce pożegnać stereotypy
  • 1
  • 8
24.02.2020

„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes” – Zalando w kampanii chce pożegnać stereotypy

W wiosennej kampanii Zalando porusza temat stereotypów jako jednej z największych przeszkód w różnorodności i wolności. Idea polega na pożegnaniu nieaktualnych i przestarzałych przekonań i zastąpieniu ich nowymi pozytywnymi sformułowaniami. Firma stworzyła nowy termin ​zerotyp i zaprasza odbiorców do świata, w którym ma królować wolność i otwartość.

Kampania promuje wiosenne kolekcje i asortyment produktów bez opierania się na utartych schematach. Wiosna, sezon zmian, zachęca do wyrażania osobowości również za pomocą stroju. Celem Zalando jest przedstawienie zerotypów oraz rozpoczęcie dyskusji na temat przestarzałych, ale wciąż obecnych stereotypów kulturowych.

Badanie przeprowadzone przez Zalando we współpracy z YouGov na sześciu europejskich rynkach (w Polsce, Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii, Francji i Szwecji) wykazało, że według 89% ankietowanych w dzisiejszym świecie nadal obecne są stereotypy.

Według 47% jest ich więcej niż kiedyś. Większość badanych twierdzi, że w głównej mierze wpływ na ten stan rzeczy mają media, w 57% filmy i programy telewizyjne, a w 60% reklamy. Biorąc to pod uwagę, Zalando stawia sobie za cel zmianę sposobu, w który moda i reklama ograniczają ludzi. Marka chce umożliwić cieszenia się zerotypową osobowością i stylem.

Badania wykazały, że w Polsce ponad 93% uważa, że stereotypy są wciąż obecne w społeczeństwie, a zaledwie 2% respondentów twierdzi, że nie istnieją. Dodatkowo ponad 1/3 badanych odpowiedziała, że doświadczyła traktowania w sposób stereotypowy. Nasza wiosenna kampania budzi do życia ​zerotypy i przekonanie, że każdy może być, kim chce, bez wyznaczania swojego typu, stylu, oczekiwań czy ograniczeń, które go definiują  – dodaje Dawid Pożoga, market lead na Polskę w Zalando.

Spot stworzony we współpracy z londyńską agencją Mother i wyreżyserowany przez duet Leila & Damien de Blinkk to zapętlona podróż przez wesołe miasteczko. Na początku odzwierciedla on znany i stereotypowy portret lunaparku. Kolejne powroty do tej samej sytuacji są bardziej nieoczekiwane. Bohaterowie wcielają się w inne role, wykorzystując asortyment dostępny na Zalando.

Ostatnia z wizyt w wesołym miasteczku to zaproszenie widzów do nowego świata, który przedstawia dzisiejszą różnorodność i unikatowość. Do świata, w którym wszystkie style są mile widziane i każdy może być, kim chce.

„Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes” nawiązuje też do nowego kierunku pozycjonowania Zalando – „Free to be”. Marka zachęca każdego do bycia sobą i przekonuje, że styl jest jedną z rzeczy, która sprawia, że ​możemy być, kim chcemy.

„Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes” to kampania 360 stopni. Będzie prowadzona w telewizji, kinach, prasie, kanałach online, w tym w mediach społecznościowych. Ponadto w największych miastach w Polsce kampania pojawi się w lokalnej wersji na nośnikach OOH. W Warszawie, Łodzi, Poznaniu i na Śląsku kreacje będą nawiązywały do lokalnej kultury i gwary oraz stereotypów. Działania rozpoczęły się 23 lutego.

Zdjęcia wykonał Tom Craig, a materiały do mediów społecznościowych wyreżyserowane zostały przez Tasha Huanga. Muzyka wykorzystana w spocie to utwór „Salted Caramel Ice-cream” z albumu Metronomy.

  • 8
„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes”

„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes”, czyli Zalando chce zerwać ze stereotypami

„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes”
„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes”
„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes”
„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes”
„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes”
„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes”
„Goodbye stereotypes. Hello zerotypes”

Piotr S.

4 tygodnie temu

Naruszenie konwencji w reklamie jest fajną rzeczą. Na pewno ma swoją wymowę i przekona zapewne jakąś grupę odbiorców. Wątpię jednak, aby Zalando poważnie traktowała walkę ze stereotypami. Utwierdza mnie w tym nawet fakt zablokowania możliwości dodawania komentarzy pod spotem na YT. Ale kto wie, może się mylę.

24 lutego 2020

22 lutego 2020