Prognoza Dentsu – wydatki reklamowe 2024 - Marketing przy Kawie
Globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5% w 2024 r., w Polsce o 7,3% – prognoza Dentsu
  • 0
  • 1
29.05.2024

Globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5% w 2024 r., w Polsce o 7,3% – prognoza Dentsu

W 2024 r. rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3% i osiągnie wartość 2,8 mld dol. Globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5% w 2024 r. (w porównaniu z 3,3% w 2023 r.) i osiągną 754,4 mld dol. – wynika z szacunków Global Ad Spend Forecasts agencji Dentsu.

Wzrosty wynikają z poprawy sytuacji w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Francji. Tylko wydatki na reklamę cyfrową wzrosną o 7,4%. Osiągną 59,6% globalnych wydatków. Jednocześnie przewiduje się dwucyfrowy wzrost w przypadku retail media i płatnych serwisów społecznościowych. W Polsce w 2024 r. digital powinien osiągnąć́ wzrost na poziomie 10%.

Prognoza wydatków reklamowych w Polsce

W 2024 r. rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3%. Osiągnie wartość 2,8 mld dol. Polska spodziewa się stabilizacji gospodarczej. Reklamodawcy w dalszym ciągu będą bardzo ostrożni w wydatkach na reklamę, a ożywienie na rynku reklamowym nie będzie zauważalne od razu. Wzrost może zostać spowolniony przez nieprzewidywalne wydarzenia gospodarcze i polityczne.

– Na polskim rynku reklamowym widać większy optymizm niż w poprzednim roku. Reklamodawcy nadal jednak pozostają ostrożni. Dlatego na efekty zwiększonych wydatków na reklamę, będziemy musieli jeszcze poczekać. Rynek reklamowy będzie napędzany przez trzy główne trendy:

  • zwiększone inwestycje na innowacje,
  • rozwój cyfrowy,
  • duże wydarzenia sportowe.

W 2025 r. i kolejnych latach oczekujemy, że polski rynek reklamowy będzie się rozwijał w stabilnym, choć umiarkowanym tempie – mówi Nicolette Senye, media practice lead, Dentsu Polska.

Kanały cyfrowe nadal pozostają liderem wzrostów. Wzrost wydatków w mediach cyfrowych w 2023 r. sięgnął 12,5%, czyli o prawie 4% więcej niż ostatnia prognoza. W 2024 r. digital powinien osiągnąć wzrost na poziomie 10%. Banery display w 2024 r. zaliczą wzrost na poziomie 5,7%. Najszybciej rozwijającym się sektorem cyfrowym jest wideo online. Jego przewidywany wzrost w 2024 r. jest bardzo wysoki: wynosi 14%.

Globalna prognoza wydatków reklamowych

Prognozuje się, że wydatki na reklamę wzrosną o 5,0% na całym świecie w 2024 r. Zostanie wydanych 754,4 mld dol. Przewiduje się, że same wybory prezydenckie w USA będą odpowiadać za około jedną trzecią (11 mld dol.) przyrostowych wydatków na reklamę w 2024 r.

Z perspektywy kanałów raport Dentsu podkreśla, że kanał cyfrowy powinien pozostać najszybciej rozwijającym się kanałem – na poziomie 7,4%. Osiągnie 449,3 mld dol. i 59,6% globalnych wydatków na reklamę.

  • 1
Prognoza Dentsu dotycząca wydatków reklamowych w 2024 r.

Prognoza Dentsu dotycząca wydatków reklamowych w 2024 r.

29 maja 2024

28 maja 2024