Globalne marki rezygnują ze stanowisk dyrektora marketingu
  • 0
  • 0
23.07.2019

Globalne marki rezygnują ze stanowisk dyrektora marketingu

Silvia Lagnado zrezygnowała z funkcji global chief marketing officera w McDonald’s. Firma nie zamierza zatrudniać nowego dyrektora marketingu. Podobne decyzje podjęły ostatnio także m.in. Johnson & Johnson, Lyft czy Uber.

Lagnado rozstanie się z McDonald’s w październiku. Obowiązki przejmą podlegający jej dotąd Colin Mitchell i Bob Rupczynski. Po ponad pięciu latach także Alison Lewis, global chief marketing officer w Johnson & Johnson, odchodzi ze stanowiska. Funkcja dyrektora marketingu stała się zbędna we wdrażanym właśnie odświeżonym modelu biznesowym.

Jak mówi rzecznik firmy, „nie ma planów szybkiego obsadzenia tego stanowiska”. Kompetencje Lewis mają zostać podzielone między „innych liderów w organizacji”.

Zmiany w dziale marketingu rozpoczęły się także w firmie Lyft. Joy Howard opuściła jej szeregi po ośmiu miesiącach. Z początkiem sierpnia przechodzi do Dashlane. Przewoźnik podzielił jej obowiązki między dwóch wiceprezesów – ds. marki i marketingu. Obaj będą podlegać bezpośrednio współwłaścicielowi i prezesowi, Johnowi Zimmerowi.

Podobne kroki podjął konkurencyjny Uber. Po niespełna roku z funkcją CMO rozstała się Rebecca Messina. Jej obowiązki przejmie Jill Hazelbaker, obecna policy and communication chief.

Źródła: www.adage.com, www.thedrum.com

Wątpię, więc jestem niepewny

4 tygodnie temu

Trochę clickbait, bo w tekście połowa przypadków dotyczy odejścia osoby ze stanowiska, a nie jego likwidacji. Przypadek McD to z kolei likwidacja stanowiska, z zepchnięciem kompetencji w dół drabinki, czyli mówimy tu o zmianie obowiązków na innych stanowiskach marketingowych, a nie czystej likwidacji etatu.

Jakub Muller

4 tygodnie temu

@Wątpię, więc jestem niepewny: Nie mówimy tu zmianie obowiązków, ale o szerszym trendzie. Działy marketingu będą prawdopodobnie coraz bardziej podlegać pod liderów komunikacji, których rola i działania też zresztą znacznie się zmieniają.

Andersen

4 tygodnie temu

Bardzo bym prosił, by firm które nie zarabiają, nie przywoływać jako przykłady czegokolwiek, może poza niegospodarnością.

23 lipca 2019

22 lipca 2019