- 1
- 2
Generator obrazów AI stworzył obrazy keczupu
Kraft-Heinz poprosił generator obrazów AI o nazwie DALL-E 2 o narysowanie obrazów na podstawie takich podpowiedzi tekstowych, jak „keczupowy street art” czy „keczupowa karta tarota”. Według marki większość wygenerowanych obrazów przypominało butelkę Heinza.
Kampania jest kontynuacją akcji „Draw ketchup” z początku 2021 r. Kanadyjska agencja Rethink obsługująca markę zaprosiła wtedy konsumentów z pięciu kontynentów, by stworzyli obrazy keczupu. Uczestnicy nie mieli żadnych wskazówek na temat marki ani organizatorów akcji. Wiedzieli tylko, że biorą udział w społecznym eksperymencie związanym z reklamą. Większość narysowała butelki przypominające kształtem butelki, logo i kolory używane przez markę. Zdarzały się wyjątki. Jeden z uczestników narysował „czerwony kleks”, a inny musztardę.
Obecna kampania kontynuuje tamten pomysł z wykorzystaniem generatora obrazów.
Chodziło o ponowne pokazanie siły charakterystycznych zasobów marki, takich jak kształt opakowania czy etykiety.
Heinz ma 60 proc. rynku keczupu w USA i 80 proc. w Europie.
- 2