Generator obrazów AI stworzył obrazy keczupu
  • 1
  • 2
1.08.2022

Generator obrazów AI stworzył obrazy keczupu

Kraft-Heinz poprosił generator obrazów AI o nazwie DALL-E 2 o narysowanie obrazów na podstawie takich podpowiedzi tekstowych, jak „keczupowy street art” czy „keczupowa karta tarota”. Według marki większość wygenerowanych obrazów przypominało butelkę Heinza.

Kampania jest kontynuacją akcji „Draw ketchup” z początku 2021 r. Kanadyjska agencja Rethink obsługująca markę zaprosiła wtedy konsumentów z pięciu kontynentów, by stworzyli obrazy keczupu. Uczestnicy nie mieli żadnych wskazówek na temat marki ani organizatorów akcji. Wiedzieli tylko, że biorą udział w społecznym eksperymencie związanym z reklamą. Większość narysowała butelki przypominające kształtem butelki, logo i kolory używane przez markę. Zdarzały się wyjątki. Jeden z uczestników narysował „czerwony kleks”, a inny musztardę.

Obecna kampania kontynuuje tamten pomysł z wykorzystaniem generatora obrazów.

Chodziło o ponowne pokazanie siły charakterystycznych zasobów marki, takich jak kształt opakowania czy etykiety.

Heinz ma 60 proc. rynku keczupu w USA i 80 proc. w Europie.

  • 2
Generator obrazów AI stworzył obrazy keczupu

Generator obrazów AI stworzył obrazy przedstawiające keczup

Generator obrazów AI stworzył obrazy keczupu
 

1 sierpnia 2022