Gdańsk prezentuje efekty wprowadzenia uchwały krajobrazowej
  • 0
  • 14
17.04.2020

Gdańsk prezentuje efekty wprowadzenia uchwały krajobrazowej

Od końca okresu dostosowawczego uchwały krajobrazowej Gdańska minęły blisko 2 tygodnie. 24-miesięczny etap dostosowania upłynął w trakcie epidemii koronawirusa. Wielkoformatowe reklamy, które były obecne w przestrzeni miasta od lat, stopniowo z niej znikają. Miasto prezentuje efekty na zdjęciach.

Okres dostosowawczy uchwały krajobrazowej Gdańska (UKG) dotyczył nośników reklamowych, które powstały przed 2 kwietnia 2018 r. Często funkcjonowały one w przestrzeni publicznej miasta od dobrych kilkunastu lat. Natomiast młodsze i niezgodne z nowymi przepisami nośniki objęte są egzekucją od pierwszego roku obowiązywania UKG.

Dostosowanie dla 90 proc. wolnostojących konstrukcji reklamowych i dla znacznej większości wielkoformatowej reklamy na fasadach budynków oznacza po prostu konieczność usunięcia.

Jak zauważają urzędnicy, gdańskim ulicom daleko dziś jeszcze do ideału, ale – jak od początku podkreślali twórcy UKG – nie da się w ciągu dwóch lat naprawić tego, co było psute przez lat 30. Zwłaszcza że zakończenie okresu przejściowego przypadło w trakcie stanu epidemii koronawirusa w Polsce. W związku z nim także pracownicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni musieli przejść w tryb pracy zdalnej.

Dla wielu gdańszczan symbolem reklamy wielkoformatowej w ich mieście była gigantyczna siatka reklamowa na Zieleniaku. Zniknęła ona na dobre w nocy z 31 marca na 1 kwietnia. Także na przełomie marca i kwietnia zdemontowano wielkoformatowe reklamy z fasady sztandarowego budynku Grunwaldzkiej Dzielnicy Mieszkaniowej (róg al. Grunwaldzkiej i ul. Miszewskiego).

Ekran LED-owy od strony ul. Miszewskiego jeszcze stoi, za to zniknęły już LED-y z dachu kantoru przed wrzeszczańskim Manhattanem i z fasady dawnego Kina Krewetka naprzeciw Dworca Głównego PKP. Samo Centrum Handlowe Manhattan także oczyściło fasadę z banerów i instalacji szyldowych niezgodnych z uchwałą.

Wrzeszczańska „Wysepka”, jeszcze do niedawna ciasno obwieszona i obstawiona reklamą wielkoformatową, też zdecydowanie się zmieniła. Jadący al. Grunwaldzką w stronę śródmieścia nie zobaczą już siatek reklamowych na Hotelu Szydłowski, a w stronę Oliwy i Sopotu natłok reklamowy również znacznie się przerzedza. 25 marca zdemontowano tam np. największy w Gdańsku wolnostojący billboard (102 m2 powierzchni) na wysokości Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego.

Zmiany widać nie tylko w centralnych dzielnicach. Walka z „banerozą”, która szczególnie upodobała sobie takie przejazdowe ulice, jak np. Trakt św. Wojciecha czy ul. Marynarki Polskiej, jest w toku.

Co ważne dla przedsiębiorców, ze względu na wyjątkową sytuację epidemiczną GZDiZ nie będzie nakładał na nich kar za niedostosowanie szyldów do wymogów uchwały.

Przedsiębiorcy dzwonią i piszą do nas w sprawie szyldów. Zachęcamy także kolejnych, by nie porzucali zupełnie tego tematu podczas epidemii. Niezmiennie służymy poradą i konsultacją przy planowanych zmianach – mówi Dariusz Słodkowski, kierownik działu użytkowania przestrzeni publicznej GZDiZ.

Źródło: www.gdansk.pl

  • 14
Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Dominik Paszliński

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Grzegorz Mehring

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Grzegorz Mehring

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Dominik Paszliński

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Dominik Paszliński

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Dominik Paszliński

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Grzegorz Mehring

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Dominik Paszliński

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Dominik Paszliński

Gdańsk prezentuje efekty uchwały krajobrazowej na swoich ulicach

Zdjęcia przed i po budynków z reklamami. Uchwała krajobrazowa Gdańska, fot. Dominik Paszliński, Grzegorz Mehring

Arian

2 miesiące temu

Jest mniej reklam, ale czy jest lepiej...?

kobuz

2 miesiące temu

@Arian: O to to, w ślad za znikającymi reklamami powinny iść konkretne działania estetyzacyjne. Teraz to krajobraz po bitwie... nagie billboardy, puste słupy, zagrzybione elewacje.

Kris

2 miesiące temu

w kilku przypadkach jest zmiana na plus, reszta straszy teraz zniszczoną elewacją. Na wielu prywatnych posesjach zwłaszcza nie w centrum te najbrzydsze banery dalej szpecą. Kolejny przykład, że ustawa jedno a rzeczywistość drugie.

17 kwietnia 2020

  • 3
  • 1
  • 0
  • 0
  • 3
17.04.2020

Energiczne klipy w marcu. Zestawienie YouTube Ads Leaderboard

Reklamowy marzec w serwisie YouTube przyniósł wizualną ucztę dla oka. Zestawienie YouTube Ads Leaderboard przedstawia się jednak bardzo różnorodnie. Z jednej strony to święto kolorów w reklamach Samsunga lub eObuwie.pl, z drugiej zaś – temat bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych w kampanii społecznej PKP Polskich Linii Kolejowych. Jakie jeszcze spoty znalazły się w czołówce w minionym miesiącu?

16 kwietnia 2020