Gazeta.pl, VMLY&R, Papaya Films i partnerzy kupują „Twój Weekend”, by go zamknąć
  • 0
  • 16
7.03.2019

Gazeta.pl, VMLY&R, Papaya Films i partnerzy kupują „Twój Weekend”, by go zamknąć

W grudniu 2018 r. najstarsze polskie pismo erotyczne, uznawane wręcz za kultowe – „Twój Weekend” – wystawiono na sprzedaż. Kupili je Gazeta.pl, VMLY&R, Papaya Films i partnerzy. W jednym celu: żeby je zamknąć.

Pod koniec ubiegłego roku na Allegro.pl pojawiła się aukcja o tytule „Kultowe prosperujące wydawnictwo Twój Weekend BCM!”. Przez media i portale społecznościowe przewinęła się fala artykułów o tytułach „Zostań polskim Hugh Hefnerem” czy „Wydaj swój magazyn pornograficzny”.

W tym czasie przedstawiciele agencji VMLY&R, portalu Gazeta.pl i studia produkcyjnego Papaya Films rozpoczęli starania o zakup tytułu. Dołączyli do nich przedstawiciele fundacji Sukces Pisany Szminką, agencji Wavemaker, banku BGŻ BNP Paribas i firmy Mastercard.

Zapadła decyzja, by kupić tytuł tylko po to, by go zamknąć. Żeby pokazać, że nikt więcej nie powinien czerpać wiedzy o kobietach, partnerstwie, seksie i relacjach tylko z takich magazynów.

Zanim tytuł zniknie ostatecznie, na rynku pojawi się ostatni „Twój Weekend”. Do kiosków trafi z okazji Dnia Kobiet (można go kupić od 7 marca). Jest całkowitym zaprzeczeniem tego, czym pismo było przez ostatnie 27 lat.

W grudniu wystawiono na sprzedaż jedno z najstarszych, kultowych w pewnych kręgach polskich pism erotycznych. Natychmiast podjęliśmy decyzję, żeby je kupić. I zamknąć. Chodzi o symboliczny koniec epoki uprzedmiotawiania kobiet.

W ostatnim numerze „Twojego Weekendu” nie będzie więc roznegliżowanych zdjęć i seksistowskich tekstów. Będą za to materiały o sile, mądrości i pięknie. Zadbały o to utalentowane redaktorki, autorki i fotografki oraz równie zdolni redaktorzy i autorzy. Mamy nadzieję, że właśnie taki „Twój Weekend” będzie głosem w ważnej dyskusji o potrzebie równości – mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl.

Wśród autorów znaleźli się m.in.: Rikha Sharma Rani, dziennikarka współpracująca m.in. z „New York Timesem”, Maria Rotkiel, terapeutka i psycholożka oraz Rafał i Tymek Bryndalowie, Miłosz Brzeziński czy Rafał Madajczak.

W ostatnim wydaniu „Twojego Weekendu” zachowane zostały znane dotychczasowym czytelnikom sekcje i rubryki, takie jak Dossier, Pozycje, Plakat czy Komiks. Zrobiono to, by w przewrotny sposób nadać im nowe znaczenie. W sesji okładkowej autorstwa Weroniki Ławniczak z Papaya Films wzięły udział Ewa Kasprzyk, Orina Krajewska i Joanna Jędrzejczyk.

Redaktorkami prowadzącymi ostatniego wydania „Twojego Weekendu” zostały Marzena Szkolak i Magda Karpińska z Gazeta.pl.

Magazyn w nakładzie 20 tys. sztuk dostępny będzie przez 3 miesiące w salonikach prasowych oraz w sieci Empik. Jego wersję elektroniczną można kupić poprzez stronę www.twojweekend.pl. Cena wydania to 9,99 zł.

Akcji towarzyszy kampania reklamowa na nośnikach reklamy zewnętrznej, w kinach, radiu, prasie oraz Internecie (serwisy internetowe i media społecznościowe, m.in. Facebook, Instagram). Na potrzeby akcji przebudowano także dotychczasowy serwis www.twojweekend.pl.

Działania reklamowe wspierają również influencerzy. Akcja promowana jest hashtagiem #TwojWeekend. Organizatorzy zachęcają internautów do wsparcia inicjatywy poprzez podzielenie się w mediach społecznościowych zdjęciem okładki ostatniego „Twojego Weekendu” wraz z oznaczeniem.

  • 16

Andersen

2 tygodnie temu

Widziałem kiedyś fragment walki panny Jędrzejczyk - jak tłucze leżącą przeciwniczkę zalaną krwią.
Nie chcę takiej siły u kobiet, nie chcę w swoim otoczeniu takich kobiet.

taka kobieta

2 tygodnie temu

Nie chcesz? Mówisz - masz. Ja wypadam

MNK

2 tygodnie temu

@Andersen: Obecność kobiet w biznesie MMA jest dla mnie niezrozumiała...

7 marca 2019

6 marca 2019