Gazeta.pl przechodzi rebranding - Marketing przy Kawie
Gazeta.pl zmienia identyfikację wizualną
  • 0
  • 3
15.04.2025

Gazeta.pl zmienia identyfikację wizualną

Jesienią 2024 r. Gazeta.pl rozpoczęła zmiany, które obecnie owocują rebrandingiem. We wtorek 15 kwietnia portal zaprezentował nowe logo. Ma ono symbolizować zmiany w podejściu do treści i technologii.

Rebranding i nowa strategia portalu Gazeta.pl ma być odpowiedzią na wyzwania świata pełnego fake newsów, polaryzacji i natłoku informacji. Portal ma teraz stawiać na rzetelność, wrażliwość i lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników oraz partnerów biznesowych.

– W maju 2024 r. zapytaliśmy czytelników: „Co Cię wkurza w portalach?”. Odpowiedziało nam ponad 2 tys. internautów, którzy podzielili się swoimi słusznie krytycznymi uwagami oraz oczekiwaniami. To był dla nas ważny impuls, aby wziąć się do roboty. Z naszych ankiet wynika, że portale mają ogromną pracę do wykonania. Zmiany, które wprowadzamy, to reakcja na tę potrzebę czytelników – tłumaczy Rafał Madajczak, redaktor naczelny.

Redakcja w nowej strategii stawia na następujące formaty:

  • wideocasty,
  • podcasty,
  • explainery,
  • interaktywne sondy.

W nowej odsłonie portalu pozostaną:

  • podcast „Co to będzie” Marty Nowak i Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza,
  • „To nie takie proste” Grzegorza Sroczyńskiego,
  • „Ja wysiadam” Agnieszki Matrackiej.

Zmieni się sposób pisania newsów w redakcjach Wiadomości oraz Next na inspirowany newsletterami.

Nowy wygląd portalu Gazeta.pl

Nowy wygląd portalu Gazeta.pl

Na stronie głównej Gazeta.pl zadebiutowało nowe logo

Czytelny font w prostokątnym dymku nadaje mu wyrazisty charakter, a limonkowy kolor ma wyróżniać je na tle konkurencji.

Gazeta.pl rebranding nowe logo

Nowe logo portalu Gazeta.pl

Gazeta.pl w nowej odsłonie ma tworzyć przejrzysty, spójny ekosystem, zachęcający do eksplorowania treści i nowych formatów redakcyjnych. Ma też zyskać poprawione usability. Stronę główną zaprojektowano jako medium, które dopasowuje się do zainteresowań użytkownika dzięki zaawansowanym narzędziom opartym na big data. Zespół portalu oparł się na wynikach badań czytelników. Zastosowane rozwiązania mają zwiększać interakcję użytkowników ze stroną.

– Gazeta.pl jako najważniejsza zasięgowa marka Grupy Agora ma za zadanie wspierać jej strategiczne cele w obszarze digital. Zmiany na stronie to dopiero pierwszy, widoczny etap nowego pozycjonowania naszego portalu. Dzięki niemu będziemy mogli jeszcze lepiej to zadanie realizować. Konsekwentna ewolucja oparta na lepszym zrozumieniu potrzeb odbiorców i efektywnym wykorzystaniu technologii pozwoli nam także dostarczać naszym partnerom biznesowym bardziej spersonalizowane i skuteczne rozwiązania – komentuje Bartłomiej Chmiel, prezes zarządu Gazeta.pl.

Nową strategię pozycjonowania portalu zespół Gazeta.pl wypracował we współpracy z agencją Stratosfera. Projekt nowego logo przygotował Szymon Skrzypczak (Bidermann+Wide) w kooperacji ze Stratosferą. Za implementacje i design strony odpowiada zespół Gazeta.pl.

Gazeta.pl rebranding

Rebranding portalu Gazeta.pl

 

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

14 kwietnia 2025