Gazeta.pl, Justtag Group, Equativ i Adform prezentują wyniki kampanii 1st party cookies
  • 0
  • 1
8.07.2022

Gazeta.pl, Justtag Group, Equativ i Adform prezentują wyniki kampanii 1st party cookies

Nadchodzi zmiana rynkowa, jaką jest utrata 3rd party cookies. Wzrasta też trend ochrony prywatności użytkownika w sieci. Przygotowując się do tego, Gazeta.pl, Justtag Group, Equativ (dawniej Smart) i Adform przeprowadziły pierwszą szerokozasięgową kampanię wykorzystującą 1st party cookies. Test wykazał skuteczność JustID – alternatywnego systemu identyfikacji użytkowników w świecie 1st party cookies opracowanego przez Justtag Group zarówno w środowisku Adform, jak i Equativ.

Nadchodzące miesiące przyniosą konieczność stworzenia otwartego, transparentnego i skalowalnego standardu rynkowego. Takiego, który pozwoli precyzyjnie docierać do użytkowników w świecie bez 3rd party cookies. Rozwiązaniem są kampanie targetowane na podstawie 1st party cookies oraz system identyfikacji JustID. Jedna z takich kampanii została właśnie zrealizowana dla Gazety.pl.

Utrata możliwości wykorzystania 3rd party cookies w kampaniach reklamowych spowoduje duże zawirowania na rynku precyzyjnie targetowanej reklamy internetowej. Mimo tych zmian potrzeby reklamodawców pozostają niezmienne. Chcą oni wciąż docierać ze swoim przekazem do ściśle określonych grup odbiorców, a cały rynek reklamy programatycznej potrzebuje zrozumiałej i efektywnej alternatywy dla reklamy kontekstowej.

Taki jest właśnie cel JustID. Chcemy wykorzystać możliwości 1st party data i naszego grafu, aby podnosić efektywność działań reklamowych w świecie bez 3rd party cookies. Udane testy naszego systemu identyfikacji wraz z portalem Gazeta.pl, Equativ i Adform pokazują, że jesteśmy blisko tego celu. Jestem pewien, że wkrótce na polskim rynku będzie dostępny alternatywny system identyfikacji na najwyższym światowym poziomie – mówi Tomasz Chłodecki, CEO Justtag Group.

Na serwisach Gazeta.pl znajdował się Prebid.js z aktywnym modułem identyfikacji JustID i adapter Equativ. Moduł JustID nadawał użytkownikom odwiedzającym serwisy wydawcy identyfikację JustID w postaci cookie 1st party.

Dla użytkowników wchodzących na serwisy Gazeta.pl oznaczonych JustID Justtag przygotował segmenty behawioralne 1st party

Następnie wysłał je do Equativ SSP. Platforma Equativ identyfikowała użytkowników, wysyłając zapytanie do kupującego w Adformie tylko, gdy dany użytkownik spełniał kryteria segmentu Justtag. Na przykład miał odpowiednie zainteresowania, odwiedzał strony o określonej tematyce itd.

Następnie Justtag jako strona kupująca z poziomu DSP Adform odbierał filtrowany ruch na dealu PMP, realizując z emisję kampanii na podstawie 1p ID. Emisja docierała precyzyjnie do wszystkich użytkowników Gazety.pl znajdujących się w segmentach Justtag. Działo się tak bez względu na to, czy dany użytkownik skorzystał z opcji blokowania 3rd party cookies, czy nie.

Gazeta.pl jako wydawca jest w pełni przygotowana do świata bez 3rd party cookies. Projektując kampanie reklamowe na naszych powierzchniach, bazujemy na danych własnych. Mowa o 1st party cookies, które nie będą blokowane, a staną się wkrótce bardzo ważnym elementem emisji. Aby mieć pełny obraz w statystykach, stworzyliśmy universal ID do identyfikacji użytkownika pomiędzy naszymi domenami.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, testujemy teraz możliwość użycia różnych identyfikatorów. Przeprowadzone z Justtag Group, Equativ i Adform testy potwierdziły, że rozwiązanie zaproponowane przez Justtag Group działa i jest dostępne na naszej powierzchni. To pozwala nam rozszerzyć możliwość dotarcia do użytkowników oraz listę partnerów, z którymi współpracujemy. Chodzi o to, aby w pełni wykorzystywać potencjał rynkowych nowości – tłumaczy Martyna Matuszewska, business data & adtech owner, Gazeta.pl.

  • 1
Wyniki kampanii 1st party cookies Gazety.pl

Wyniki kampanii 1st party cookies Gazety.pl

 

8 lipca 2022

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.07.2022

„Match Your Flow” – ruszyła kampania wizerunkowa marki Phlov by Anna Lewandowska

Marka naturalnych i wegańskich kosmetyków Phlov by Anna Lewandowska rozpoczęła działania wizerunkowe w ramach kampanii „Match Your Flow”. Jej celem jest przypomnienie, że produkty marki dopasowują się do rytmu życia i potrzeb skóry każdej kobiety. Dla wzmocnienia tego przekazu do udziału w kampanii Anna Lewandowska zaprosiła cztery kobiety, z którymi łączą ją wyjątkowe relacje.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.07.2022

Marki luksusowe odporne na zawirowania gospodarcze. Wnioski z badania BrandZ firmy Kantar

W tegorocznym rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2022 najwyższą wartość w kategorii dóbr luksusowych ma Louis Vuitton. Marka ta osiągnęła poziom 124,3 mld dol., rosnąc o 64% w stosunku do 2021 r. Opublikowane badanie pokazuje nadzwyczajny łączny wzrost wartości marek w całej kategorii dóbr luksusowych – szybszy niż w innych sektorach. Marki ze świata luksusu wzrosły razem o 45% rok do roku. Pierwsza dziesiątka z tej kategorii jest warta łącznie 344,4 mld dol.