Poradnik komunikacji niewykluczającej od Gazety.pl i Avalon - Marketing przy Kawie
Gazeta.pl i Fundacja Avalon stworzyły poradnik komunikacji niewykluczającej
  • 0
  • 1
7.01.2025

Gazeta.pl i Fundacja Avalon stworzyły poradnik komunikacji niewykluczającej

Stereotypy, brak dostępności i niedostosowany język stanowią bariery, które utrudniają osobom z niepełnosprawnościami pełną integrację ze społeczeństwem. Chcąc wywrzeć wpływ na sposób, w jaki media prezentują osoby z niepełnosprawnościami, redakcja Gazeta.pl we współpracy z Fundacją Avalon stworzyła przewodnik „Dostępność. Poradnik dla twórców, dziennikarzy i wszystkich osób zainteresowanych budowaniem niewykluczającej komunikacji”.

Brak reprezentacji w mediach sprzyja utrwalaniu stereotypów. Osoby z niepełnosprawnością zazwyczaj nie pojawiają się w programach, audycjach czy artykułach w kontekście innym niż właśnie ich niepełnosprawność. Nie widzimy ich jako ekspertów i ekspertek w danych dziedzinach, którzy mogliby opowiedzieć o swojej pracy lub pasji. Część stereotypów wynika także z języka, zawierającego sformułowania, które są krzywdzące i dyskryminujące.

Przewodnik „Dostępność. Poradnik dla twórców, dziennikarzy i wszystkich osób zainteresowanych budowaniem niewykluczającej komunikacji” stworzyły:

  • Wiktora Beczek – dziennikarka i koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl,
  • Ola Kaczorek – działaczka na rzecz praw osób LGBT,
  • Fundacja Avalon.

Celem publikacji jest, aby dziennikarze i dziennikarki mieli dostęp do narzędzi, które umożliwią im przedstawianie osób z niepełnosprawnościami w sposób rzetelny i szanujący ich godność.

Publikację można pobrać bezpłatnie ze strony Gazeta.pl.

Gazeta.pl i Fundacja Avalon stworzyły poradnik komunikacji niewykluczającej

Gazeta.pl i Fundacja Avalon stworzyły poradnik komunikacji niewykluczającej

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

7 stycznia 2025

6 stycznia 2025