Gatta zaprezentowała sensoryczną instalację
  • 0
  • 8
13.04.2018

Gatta zaprezentowała sensoryczną instalację

10 kwietnia odbyła się prezentacja sensorycznej instalacji firmy Gatta. Stworzyła ją Jadwiga Husarska-Sobina. Pawilon Gatta Intymnie ma przenosić w intymny, kobiecy świat, w którym lepiej czuć zapach, każdy dźwięk jest intensywniejszy, a dotyk kreuje obrazy i pobudza zmysły.

W ramach projektu Gatta Intymnie stworzono 5 odmiennych przestrzeni. To kraina:

  • miękkiego aksamitu,
  • otulającego jedwabiu,
  • elastycznej lycry (partnerem tej strefy jest marka Lycra),
  • koronki,
  • kropek inspirowanych dziełami Yayoi Kusamy.

Naszą inspiracją były narracje, jakie zaprezentowano podczas ostatnich targów designu w Mediolanie. Chcieliśmy inaczej komunikować się z klientem. Wyjść poza prezentowanie kolekcji  i produktów. Chcieliśmy pokazać nasz sposób myślenia o marce i jej użytkowniczce. Bo to właśnie zmysły są kwintesencją kobiecego świata.

Chcieliśmy przenieść klienta do pięciu światów, które budują nasze produkty i markę. Z taką ideą pojawiłyśmy się w studiu projektowym Jadwigi Husarskiej-Sobiny i tak zaczęła się nasza kilkumiesięczna współpraca nad instalacją Gatta Intymnie – mówi Anna Gołębicka, pomysłodawca projektu, doradca zarządu ds. strategii i rozwoju marki Gatta.

Pawilon ma 12 metrów, a jego złożenie trwało kilka dni. Każda ze stref to połączenie odpowiednio dobranych materiałów, zapachu i specjalnie stworzonej muzyki. Inspiracją było światło, faktury, dźwięk i zapach – dające doznania zmysłowe. Każde z zaprojektowanych pomieszczeń miało wywoływać inne emocje: poczucie otulenia, bliskości, delikatność i ulotność, bliskość z ciałem oraz wolność. Ważna była też synergia wszystkich zmysłów.

W obecnej kulturze cała komunikacja opiera się na przewadze doznań wizualnych. Tym samym zapominamy, że mamy doskonale rozwinięte inne zmysły, które są przytępione od nadmiernej ilości bodźców – opowiada Jadwiga Husarska-Sobina.

Według projektantki najtrudniejszą rzeczą przy tworzeniu sensualnego pawilonu było zachowanie balansu między projektowanymi strefami – tak, by różne środki artystyczne tworzyły całość i miały sens.

W pierwszej oraz ostatniej strefie zamontowane zostały urządzenia z aromatami. Każda ze stref jest indywidualna – ma inny kształt i rodzaj użytego materiału. Charakter projektu został więc również odzwierciedlony poprzez zastosowane mieszanki zapachowe.

Wejście do pierwszej strefy pawilonu wykonano z czarnego aksamitu. Tam też obecna jest kompozycja stworzona z mieszanki cytrusów, pikantnego czarnego pieprzu, zielonej herbaty, benzoiny i tonki.

W ostatniej strefie zastosowano kompozycję, która ma zachęcać do interakcji z otoczeniem i kojarzyć się z beztroskim dzieciństwem. Wykorzystano nuty świeżych jabłek z dodatkiem ekstraktu z bambusa i brązowego cukru oraz nut cytrusowych.

W każdej ze stref został zamontowany system nagłośnienia. Składa się on z kilku wzmacniaczy, profesjonalnej karty muzycznej, komputera sterującego i indywidualnych głośników, które odtwarzają poszczególne sekcje muzyczne. W trakcie sensorycznego spaceru usłyszeć można kolejno dźwięki fortepianu, perkusji, smyczków, szeptów i śmiechu.

Pawilon dostępny jest 16 kwietnia w Centrum Handlowym Blue City (w przestrzeni przy fontannie obok Pijalni Czekolady E.Wedel). Prezentację poprzedziła dyskusja na temat zmysłów z udziałem gości. Instalacja powstała we współpracy z firmą IMS, która wyposażyła pawilon w urządzenia sensoryczne. Oprawą muzyczną zajęli się Dariusz Lichacz (dyrektor muzyczny IMS) oraz Tomasz Butowtt.

  • 8

13 kwietnia 2018

12 kwietnia 2018