Galeria uliczna Focus Media Group
  • 0
  • 2
27.10.2020

Galeria uliczna Focus Media Group

Ulica Francuska 37 na warszawskiej Saskiej Kępie to adres siedziby Focus Media Group. Agencja stworzyła tam także uliczną wystawę.

Focus Media Group postanowiła w kreatywny sposób wykorzystać ogrodzenie okalające willę przy ul. Francuskiej 37. Powierzchnia płotu została ożywiona pracami z pogranicza sztuki i komunikacji marketingowej, które składają się na pierwszą z cyklicznych wystaw.

Ulica Francuska jest ważną i charakterystyczną arterią prawobrzeżnej Warszawy, tętniącą życiem towarzyskim, z mnóstwem lokali gastronomicznych, mocno osadzoną w życiu kulturalnym stolicy. Teraz – gdy w związku z obostrzeniami epidemiologicznymi nastąpiły liczne ograniczenia życia miejskiego – galeria uliczna ma dodatkowo stanowić przeciwwagę dla samoizolacji. Ma zwracać uwagę spacerowiczów i przechodniów – podkreślają inicjatorzy akcji.

Wierzymy, że jest to świetny pomysł na ożywienie przestrzeni wspólnej, a także pewien akt otwarcia się naszej organizacji na mieszkańców, naszych sąsiadów, przechodniów, turystów. To również idea promowania projektów artystycznych, za którymi stoją dodatkowe wartości, jak choćby społeczne zaangażowanie i odpowiedzialność za dobro wspólne. Do tego nawiązują zresztą prace, które już możemy oglądać – mówi Michał Korczak, dyrektor zarządzający w Focus Media Group.

Na premierową ekspozycję składa się cykl prac przygotowanych z myślą o trwającej kampanii Polskiego Czerwonego Krzyża. Ich autorem jest Piotr Zawałło, na co dzień dyrektor kreatywny w Focus Media Group. Tytuł wystawy „Piękno żywiołów” nawiązuje do myśli, że żywioły są zarazem piękne i niebezpieczne. Trzeba je traktować z respektem i być przygotowanym na ich bezwzględną moc. Towarzysząca ekspozycji tablica informacyjna wyjaśnia sens i idee stojące za tą realizacją.

Zdjęcia, które można oglądać przy Francuskiej 37, zostały w całości wykonane metodą tradycyjną. Tworzywem scenografii jest natomiast papier. Ludzi sfotografowano wcześniej i wydrukowano na papierze o wysokości 10 cm.

Dzięki temu człowiek jest tylko jednym z detali i buduje scenografię, podkreślając ogrom żywiołów i bezsilność człowieka. Photoshop służył jedynie do dodania typografii oraz logo. Typografia w przypadku epidemii buduje dystans i dzieli bohaterów. Całość tworzy spójny i wyrazisty komunikat. Atrakcyjna forma wizualna w połączeniu z prostym, hasłowym komunikatem skraca dystans i daje nadzieję na lepsze jutro – wyjaśnia autor prac, Piotr Zawałło.

W realizacji projektu poza dyrektorem kreatywnym agencji uczestniczyli Jacek Kołodziejski (fotograf) i Zuzanna Słomińska (set design). Obecna ekspozycja potrwa do końca 2020 r. Wkrótce zaprezentowane zostaną kolejne wystawy, do których agencja będzie zapraszać przede wszystkim młodych, kreatywnych twórców.

  • 2
galeria uliczna Focus Media Group

Powstała galeria uliczna Focus Media Group, fot. Łukasz Smykla

fot. Łukasz Smykla

27 października 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
27.10.2020

Co trzeci Polak musiał sięgnąć do swoich oszczędności w trakcie pandemii – pokazuje Barometr Providenta

Dla wielu z nas pandemia koronawirusa wiązała się z koniecznością naruszenia środków zgromadzonych na czarną godzinę. Niecała połowa Polaków deklaruje, że wystarczyły im bieżące dochody. Z kolei 18 proc. przyznało, że nie miało oszczędności, z których mogło skorzystać. Pozostali sięgnęli do zaskórniaków – wynika z badania Barometr Providenta przeprowadzonego z okazji Dnia Oszczędzania, który obchodzimy 31 października.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
27.10.2020

Już 4 i 5 listopada Forum Marketingu Zintegrowanego: „Marketing jutra przyszedł wczoraj”

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB na bieżąco reaguje na szybko zachodzące zmiany w branży i rodzące się potrzeby. Tegoroczne Forum Marketingu Zintegrowanego zyskało więc dodatkowy blok wiedzy o nazwie FMZ Clinic. Jego celem jest wsparcie branży marketingowej. Po dwóch dniach konferencyjnych uczestnicy otrzymają dostęp do serii warsztatów pomagających odnaleźć się w obecnej rzeczywistości.

26 października 2020