Fusion shoppers wyzwaniem dla handlu detalicznego – DS Smith mówi o nowym rodzaju konsumentów
  • 0
  • 1
20.07.2021

Fusion shoppers wyzwaniem dla handlu detalicznego – DS Smith mówi o nowym rodzaju konsumentów

Dane firmy z branży opakowań DS Smith wskazują na narodziny nowego typu konsumenta. To tzw. fushion shoppers. Są osobami łączącymi zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz korzystającymi z formy click & collect.

Badanie pokazuje też, że nadal ponad połowa Polaków (52%) woli kupować w sklepach stacjonarnych niż przez Internet czy w modelu click & collect. Co więcej, dla połowy respondentów click & collect jest najmniej lubianym sposobem robienia zakupów. Pozbawia bowiem przyjemności doświadczenia zakupów stacjonarnych, a jednocześnie zmusza do pójścia do sklepu po paczkę.

Eksperci DS Smith twierdzą, że obostrzenia związane z pandemią Covid-19 spowodowały ewolucję zachowań konsumenckich. W efekcie doszło do narodzin nowego rodzaju konsumenta, tzw. fusion shoppera. Robi on zakupy w sklepach stacjonarnych, internetowych i metodą click & collect, stawiając detalistów przed ogromną presją nadążenia za nowymi nawykami zakupowymi.

Powyższą obserwację potwierdzają badania DS Smith. Wynika z nich, że Polacy przeciętnie sześć razy w ciągu miesiąca robią zakupy w sklepach stacjonarnych, około cztery razy online i trzy razy za pomocą metody click & collect. Warto też zauważyć, że w Polsce bardzo rozwinął się system odbioru przesyłek w paczkomacie. Jak wynika z innych badań*, 89% kupujących wybiera tę metodę dostawy. W związku z tym rośnie też liczba paczkomatów: w 2021 r. zwiększyła się w Polsce o 46%**.

Faktem jest, że polscy konsumenci zmieniają nawyki. Autorzy badania zwracają jednak uwagę, że doświadczenia zakupowe klientów ciągle nie są idealne. Z tego względu mniej niż co trzeci Polak (32%) twierdzi, że jego preferowaną metodą są zakupy online, a dla połowy click & collect jest najmniej lubianym sposobem robienia zakupów.

Polacy nadal wolą robić zakupy w sklepach stacjonarnych. Można jednak dostrzec, że pandemia zmniejszyła cierpliwość i gotowość do spędzania czasu w zatłoczonych miejscach.

Z badań DS Smith wynika, że:

  • 58% Polaków nie lubi przebywać w zatłoczonych sklepach,
  • 42% nie lubi stać w długich kolejkach,
  • prawie jedna trzecia respondentów (29%) nie jest skłonna czekać w kolejce dłużej niż 10 minut,
  • dla 55% osób zakupy online są mniej stresujące niż zakupy w sklepie.

Badanie również ujawniło najważniejsze wady click & collect. Konsumenci zaliczają do nich głównie:

  • wątpliwości co do jakości kupowanych artykułów (31%),
  • kłopotliwą podróż do sklepu w celu odebrania towaru (26%),
  • konieczność oczekiwania na odbiór produktu (23%).

Ogólnie w zakupach przez Internet klientów frustrują:

  • brak pewności co do jakości produktu (44%),
  • brak możliwości dotknięcia przedmiotu przed zakupem (41%),
  • konieczność płacenia za przesyłkę (28%),
  • złe opakowania, które często powodują, że produkt dociera uszkodzony (18%).

O badaniu
Badanie przeprowadzono na próbie 1 tys. Polaków w terminie 7–15 maja 2021 r.

* Badania Kantar Polska, kwiecień 2021
** Badania Kantar Polska, kwiecień 2021, stan na marzec 2021, porównanie w skali rok do roku

  • 1
Nowi konsumenci – fusion shoppers?

Nowi konsumenci – fusion shoppers?

20 lipca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
20.07.2021

New Balance rozszerza współpracę z Insightland

Producent obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych New Balance rozszerza współpracę z agencją SEO Insightland. Firmy działają wspólnie od czerwca 2019 r. Do tej pory agencja prowadziła działania w zakresie rozwoju treści na stronie i optymalizacji technicznej polskiego serwisu marki. Wdrażała ponadto kampanie link building. W czerwcu 2021 r. umowa została rozszerzona o 3 kolejne rynki: Czechy, Słowację i Węgry.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
20.07.2021

Niedobór talentów największy od 15 lat. 81% polskich pracodawców ma trudności ze znalezieniem nowych pracowników – pokazuje badanie ManpowerGroup

Ośmiu na dziesięciu pracodawców w Polsce twierdzi, że znalezienie pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami jest dla nich wyzwaniem. W 2019 r. o tym problemie mówiło 70% organizacji, natomiast w 2018 odsetek wynosił 51%. Zgodnie z analizą ManpowerGroup najtrudniejsi do pozyskania są obecnie kandydaci z obszaru logistyki, produkcji przemysłowej oraz IT. Na rynku brakuje także pracowników administracji i obsługi biura oraz osób zajmujących się obsługą klienta.

19 lipca 2021